Taxa este necesara pentru a sustine pecuniar echipa de jurizare, formata din circa 30 de specialisti in Internet si a acoperi alte costuri de operare ale echipelor ce se ocupa de codul de autoreglementare in mediul online. Jumatate din sumele atrase din aceasta activitate vor merge catre echipa de jurizare. Aceasta este formata din membrii ai IAB Romania dar si specialisti independenti.
Calculul sumei ce trebuie platita de fiecare site ce doreste sa adere la codul de reglementare, si implicit sa afiseze pe pagina principala marca de incredere a IAB, se face in functie de mai multi factori.
„Conteaza numarul de site-uri pe care o companie doreste sa implementeze marca de incredere, vigneta, conteaza de asemenea daca managerii de site-uri apeleaza la juriu pentru consultanta sau rezolva problemele singuri, conteaza de asemenea data aderarii”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Cristi Parvan.
„Cu cat mai repede, cu atat mai ieftin. De asemenea, membrii IAB beneficiaza de reduceri. Astfel, pretul platit variaza intre 44 de euro si 151 de euro pe an, de site”, a mai spus Parvan.
Acesta a subliniat ca sistemul este foarte flexibil, astfel incat sa incurajeze cat mai multe site-uri sa adere la regulile IAB Romania.
Ionut Oprea, director executiv al IAB Romania, subliniaza ca daca inainte de instituirea acestui cod anumite companii se puteau eschiva in cazul anumitor campanii publicitare „realizate la limita reglementarilor”, in prezent codul este foarte clar si concis.
„Codul reprezinta cumulul regulilor lansate de IAB in 2007 si 2008, precum si cateva mai noi. In viitor vom mai adauga noi anexe. Site-urile ce vor primi marca de incredere vor fi analizate periodic pentru a vedea daca se supun in continuare regulilor”, a afirmat Oprea.
Codul de autoreglementare poate fi vizualizat pe pagina InternetResponsabil.ro. Vigneta „Website Certifica IAB Romania” va aparea in circa 2 saptamani pe primele site-uri, conform lui Ionut Oprea.
Regulile au fost puse la punct de IAB Romania impreuna cu oficiali ai retelei de site-uri LegalNet. Cu aceste reguli sunt de acord si institutii de stat precum Autoritatea Pentru Protectia Consumatorilor sau Autoritatea Nationala de Supraveghere a Preluarii Datelor cu Caracter Personal.