- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Advergaming-ul, sau cum sa vinzi publicitate celor care se joaca

21 Nov, 00:01 • Redactia DailyBusiness
Maryam Bazargam, fondatorul New Street Media, una din cele mai mari companii independente de publicitate in-game, a vorbit despre tendintele acestei noi industrii, precum si de ce anume ar trebui sa tina cont dezvoltatorii de jocuri concepute pentru a "gazdui" publicitate.
Advergaming-ul, sau cum sa vinzi publicitate celor care se joaca

Maryam Bazargam are 12 ani de experienta in media digitala, iar printre clientii sai se numara Canon, Nestle, BBC sau Sony. Ea a fost speaker in cadrul forumului Ad-Tech Londra si va fi prezenta in Romania la evenimentul Zilele Biz, unde va fi invitat special in ziua a 5-a.

DailyBusiness.ro: In ce directie se indreapta advergaming-ul?
Maryam Bazargam: Trendul este de a oferi servicii multi-platforma si multi-player, care vor fi folosite tot mai mult in viitoare campanii de marketing online. De asemenea, vom vedea tot mai multe jocuri in care este inserata publicitate pe iPhone si pe alte terminale mobile.

DB: Ce procent reprezinta segmentul advergaming din bugetele de marketing online?
MB: Este foarte greu de dat o cifra. Oricum, valoarea este in crestere, avand in vedere ca exista tot mai multe platforme, deci tot atatea oportunitati, dar in continuare procentul ramane scazut, raportat la bugetele totale de publicitate. Bineinteles ca depinde mult si de brand si de audienta targetata.

DB: Puteti da cateva sfaturi pentru ca o campanie de advergaming sa aiba succes?
MB:– Ganditi-va la audienta targetata.
– Creati jocuri de calitate, nu doar jocuri care arata bine.
– Ganditi-va mai intai la distributie si abia apoi la dezvoltare.
– Comunicati / marketati jocul.
– Inserati elemente de tip viral, daca este posibil.

DB: Cum se pot insera adver-jocurile in mix-ul de marketing?
MB: Este vorba de intelegerea audientei si cand / cum ea va interactiona cu jocul. Apoi, trebuie decis procentul din buget alocat jocului – n-are rost sa construiesti un joc excelent dar nimeni sa nu afle de el! Ideea de baza este – raspundeti la intrebarea de ce jocul acesta este o idee buna si ce scopuri deserveste.

DB: Care este cea mai buna metoda pentru a atrage publicul catre jocuri?
MB: Depinde de obiective si, din nou, de profilul audientei vizate. Sunt multe metode, de la publicitatea inserata in cele mai populare jocuri si pana la mini-jocuri pentru telefonul mobil, pentru online sau pur si simplu parteneriate promotionale cu industria de retail.

Urmărește Daily Business pe Google News