Advertiserii din SUA vor investi circa 229 mil. $ (172,6 mil. euro) in publicitate pe terminale mobile, in crestere cu 26% fata de suma investita in 2008 (169 mil. $), conform lui Brian Wieser, global director al companiei de cercetare Magna, filiala a Mediabrands. Estimarea anterioara a companiei evalua cresterea pietei de advertising pe terminale mobile in SUA la 43%, pana la 298 mil. $ (224 mil. euro).
Cu toate ca evolutia segmentului de piata indica o incetinire fata de asteptari, Brian Wieser considera ca publicitatea pe terminale mobile ramane una dintre cele mai promitatoare piete. Compania de cercetare Magna estimeaza ca investitiile in publicitate pe telefoane mobile se vor ridica la 409 mil. $ pana in 2011.
Google s-a aliat cu mai multi producatori de hardware pentru a construi terminale mobile ce vor rula sistemul de operare Android. Primul terminal Google Android, G1, distribuit de T-Mobile, a fost al cincilea cel mai bine vandut telefon in SUA pe primul trimestru al anului.
In Romania, serviciile de publicitate pe terminale mobile sunt inca foarte reduse – sub 0,5% din totalul bugetelor de marketing, conform lui Dan Virtopeanu, managerul companiei de marketing mobil si aplicatii pentru retele de telefonie Voxline Communication.
„Efectele crizei economice vor duce in 2009 spre o crestere mai ponderata, in loc de minim 50% cat estimam initial, la 25-30%”, a estimat acesta.