Anuntul a venit ca urmare al celui de-al patrulea contract incheiat de Amazon.com saptamana aceasta cu producatorul de muzica Sony BMG Music Entertainment, a scris presa internationala.
Sony BMG, a doua companie producatoare de muzica din lume, are contracte cu artisti precum Beyonce, Britney Spears si Celine Dion, compania incepand sa ofere melodii fara protectie DRM prin servicul sau online de muzica lansat recent, MusicPass.
In prezent, Amazon.com este singurul magazin de retail online care a incheiat contracte de distributie a muzicii in format MP3 cu casele de productie Emi, Universal Music Group, Warner Music si cu Sony BMG, simultan.
Industria muzicala a inregistrat o scadere a vanzarilor de CD-uri cu muzica de 15% pe piata americana in 2007, fortand managerii sa utilizeze noi modele de business in incercarea de a creste vanzarile, a scris presa internationala.
Una dintre intrebarile anului 2007 pentru companiile din industrie a fost daca renuntarea la DRM va duce la cresterea vanzarilor online de muzica.
Initial, companiile au solicitat retailerilor online utilizarea DRM pentru a preveni copierea ilegala a melodiilor intre utilizatori.
Cumparatorii erau frustrati din cauza limitarilor impuse de DRM, muzica in acest format neputand fi ascultata pe anumite dispozitive multimedia sau calculatoare.
Emi, compania aflata pe locul patru din punct de vedere al cotei de piata, a devenit prima mare companie care a renuntat la DRM in aprilie, fiind urmata de Vivendi, Universal Music Group si Warner Music Group.