Miza este reprezentata de „afisarile nevandute” ale site-urile publisherilor, care sunt scoase la licitatie pe Tradeads.eu. Castiga advertiserul care ofera suma cea mai mare pe mia de afisari (CPM), pretul platit de castigator fiind insa cel oferit de cel mai apropiat competitor, plus o marja de 0,01 euro.
Spre exemplu, daca la momentul licitatiei, in sistem exista trei bannere eligibile, pentru care advertiserii au licitat 2 euro/CPM, 3 euro/CPM, respectiv 20 euro/CPM, licitatia va fi castigata de catre advertiserul care a licitat 20 euro/CPM. Pretul pe care acesta il va plati insa nu va fi 20 euro, ci 3.01 euro (pretul celui mai apropiat competitor, plus marja de 0,01).
Sursa de venit a Tradeads.eu este reprezentata de comisioanele rezultate din tranzactionari, a spus pentru DailyBusiness.ro Valentin Oeru, director general al Tradeads.eu, fara sa ofere procente exacte.
Portofoliul Tradeads.eu este bazat in prezent deocamdata pe site-urile detinute (total sau partial) de catre fondul NCH (Active Soft, Imedia, Netbridge, Imobiliare.ro, Acasa.ro sau Ele.ro), site-uri aflate in rate cardul agentiei Boom.ro, regie de publicitate online detinuta de NCH.
In ceea ce priveste o potentiala „canibalizare” a activitatilor celor doua regii – Boom.ro si Tradeads.eu, Valentin Oeru a comentat ca cele doua business-uri vor deveni complementare.
„Tradeads.eu va prelua o parte din munca de rutina a regiei de publicitate clasice respective, alocarea reclamei pe diverse site-uri. Regia de publicitate Boom va avea astfel timpul suplimentar pentru a face campanii de calitate in care inventivitatea si nu automatismul va prevala. Deci nu este vorba despre conflict de interese ci despre specializare, cele doua business-uri devenind astfel complementare”, a explicat Oeru.
In prezent, TradeAds suporta doar ad-uri de tip imagine (.gif, .jpg), sau ad-uri de tip Standard Flash, acceptate de asociatia de reglementare a pietei IAB Romania.