- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

ANRCTI a amendat opt companii pentru comunicari comerciale nesolicitate

28 May, 14:09 • Redactia DailyBusiness
Autoritatea in comunicatii din Romania a aplicat opt amenzi de catre 1.000 de lei si una de 2.000 de lei pentru efectuarea de comunicari comerciale nesolicitate prin intermediul postei electronice si o amenda pentru nefurnizarea informatiilor solicitate, in valoare de 1.000 de lei.
ANRCTI a amendat opt companii pentru comunicari comerciale nesolicitate

Au fost sanctionate S.C. Managementproiect S.R.L. din Targu-Jiu, S.C. Curtea Veche Publishing S.R.L. din Bucuresti, S.C. Elitech Mit S.R.L. din Oltenita, S.C. E-Student Consult S.R.L. din Bucuresti, S.C. Chris&Chris Solutions Co S.R.L. din Bucuresti, S.C. Ghizbi S.R.L. din Bucuresti si doua persoane fizice din Bucuresti.

De asemenea, deoarece nu a furnizat informatiile solicitate de ANRCTI, S.C. Westfloor Profesional S.R.L. din Bucuresti a fost sanctionata cu amenda in cuantum de 1.000 lei.

„Intentionam ca in viitor sa aplicam amenzi din ce in ce mai mari pentru trimiterea de comunicari comerciale nesolicitate, pentru ca aceste prime sanctiuni, minime, constituie un avertisment pentru toate persoanele care incalca prevederile legale, fie ca au fost deja sanctionate, fie ca au citit despre asta in presa sau pe Internet,” a declarat Dan Georgescu, presedintele ANRCTI.

De la inceputul acestui an si pana in prezent, ANRCTI a primit aproximativ 600 de plangeri, care semnaleaza atat primirea de comunicari comerciale nesolicitate, cu incalcarea dispozitiilor legii comertului electronic, cat si alte incalcari ale prevederilor legale. Unele dintre acestea, precum cele referitoare la tentative de tip „phishing” (incercari de obtinere a datelor personale in scopul fraudarii conturilor bancare), exced sfera de competenta a ANRCTI si au fost redirectionate catre autoritatile competente.

„Trebuie mentionat ca in unele dintre aceste cazuri s-a constatat in timpul investigatiei ca reclamantul isi daduse consimtamantul pentru primirea de comunicari comerciale, fie prin inscrierea pe un site, fie prin completarea unui formular, fie la semnarea unui contract. ANRCTI ar putea sa investigheze mai rapid reclamatiile intemeiate, daca toti reclamantii s-ar asigura ca nu si-au dat acordul pentru primirea de comunicari comerciale prin posta electronica,” a subliniat Dan Georgescu.

Urmărește Daily Business pe Google News