Indiferent de valoarea platii pe care o intermediaza (de la 3 la 10 euro), Netopia primeste un comision de 1,40 euro.
„Estimez ca in 2008 vom atinge un numar de 500 de clienti pentru acest serviciu, ceea ce va contribui la dublarea afacerilor companiei la 2,4 mil. euro in acest an. Dintre cei circa 100 de clienti pe care ii avem in prezent, doar 5 sunt din offline, printre care publicatiile Capital sau Catavencu”, a declarat pentru DailyBusiness Antonio Eram, manager Netopia Sistem.
Alti clienti ai MobilPay sunt Neogen, Netbridge sau Computer Games, precum si institutii financiare.
MobilPay este un serviciu integrat ce permite oricarui site sa introduca si sa accepte microplati cu telefonul mobil. Acest lucru poate ajuta site-urile sa monetizeze traficul prin introducerea unor microplati cu valori de la 3 la 10 euro/SMS. Utilizatorul trimite un SMS la un numar special, urmand ca valoarea platii sa apara pe factura emisa de operatorul de telefonie mobila.
„In premiera pentru piata din Romania, trupa de muzica rock Vama isi lanseaza albumul online, ce va putea fi cumparat prin SMS prin acest serviciu. Valoarea va fi de 4 euro”, a mai spus Eram, fara a preciza insa ce numar de albume ar putea fi vandute astfel.
Pe langa Mobilpay, Netopia Sistems, companie cu capital 100% romanesc, mai detine serviciul dezvoltat in-house Web2SMS care ofera servicii de comunicare prin SMS pentru mai mult de 100 de companii din offline si online-ul romanesc.
„In 2008 nu avem in plan sa lansam produse noi, ci le vom imbunatati pe acestea doua. Incercam pentru Web2SMS sa targetam si clientii persoane fizice”, a mai spus Eram.
Printre concurentii MobilPay se numara SMSWare.ro. InteractivMedia.ro sau Voxline.ro.
„Desi numarul de jucatori de pe piata este redus, potentialul este foarte mare. Nu este nevoie sa investim puternic in publicitate, tocmai din acest motiv, ‘word of mouth’ fiind suficient”, a mai spus Eram.