tranzactia se va cifra in jurul sumei de 250 mil. euro, conform estimarilor analistilor citati de presa internationala. Achizitia va fi a treia pe acest an, in incercarea companiei de a se lansa pe o piata noua si de a acoperi pierderile inregistrate din activitatile pe web.
Tacoda, infiintata in 2001, este una dintre primele companii ce au mizat pe publicitatea „comportamentala”. Prin intermediul a sute de site-uri partenere, Tacoda monitorizeaza obiceiurile internautilor, reperand paginile web pe care acestia le viziteaza cel mai des, pentru a permite grupurilor publicitare sa trimita anunturi specifice adaptate acestor obiceiuri.
De exemplu, un internaut care a intrat pe un site specializat in automobile va vedea in timp ce citeste ziarul sau preferat online o banda publicitara ce prezinta un automobil. Un alt internaut, care viziteaza multe site-uri pentru femei, va vedea in acelasi spatiu publicitar reclame la produse cosmetice.
„Multumita tehnologiei dezvoltate de Tacoda, AOL va putea sa isi extinda aria de prezentare de anunturi publicitare precum si reteaua sa de site-uri partenere, care este deja cea mai mare din Statele Unite ale Americii”, a precizat AOL intr-un comunicat.
Conform eMarketer, grupul specializat in studierea pietei publicitare, valoarea pietei de publicitate online din SUA va atinge acest an 20 mld.$ (14,8 mld. euro).
Achizitia grupului Tacoda este ultima dintr-o serie de achizitii a unor grupuri publicitare de catre marile companii specilizate in Internet, care doresc sa isi extinda prezenta pe piata publicitatii online, in ciuda criticilor venite din partea grupurilor de consumatori, care sunt nemultumiti de faptul ca aceste companii stocheaza in mod abuziv datele personale ale utilizatorilor.
In aprilie, Google anunta ca va achizitiona compania de publicitate online DoubleClick, dupa o tranzactie de 3,1 mld.$, in timp ce Yahoo s-a aratat interesata in achizitia a 80% din RightMedia, contra sumei de 680 mil.$. Microsoft a platit, de asemenea, 6,1 mld.$ pentru cumpararea retelei de publicitate online aQuantive.