Compania americana spera sa profite astfel de cresterea vanzarilor de aparate Macintosh, in conditiile in care intentioneaza sa schimbe sistemul de comercializare a softurilor pentru computerele sale, prin centralizarea distributiei.
Magazinul Mac App, similar cu iPhone App Store si conectat la conturile iTunes, a fost lansat joi, este disponibil in 90 de tari si ofera peste 1.000 de aplicatii, gratuite si contra cost.
Apple spera ca astfel sa atraga noi dezvoltatori pentru aplicatii Mac si sa simplifice accesul la programe care sunt cumparate in prezent in format disc sau descarcate de pe site-uri, a declarat Phil Schiller, vicepresedinte pentru marketing al companiei.
El a aratat ca succesul iPhone App Store a depasit toate asteptarile, dar a refuzat sa faca estimari pentru magazinul Mac.
Ca si in cazul iPhone, dezvoltatorii de aplicatii Mac stabilesc pretul acestora si obtin 70% din veniturile din vanzari, iar Apple pastreaza 30%.
Achizitiile sunt facute prin intermediul conturilor iTunes ale utilizatorilor.
Apple va vinde si softuri proprii prin acest magazin, care includ iLife si Aperture.
Schiller a aratat ca Apple va aplica standarde tehnice si criterii pentru aprobarea aplicatiilor Mac, similare cu cele pentru iPhone. De exemplu, compania nu va permite pornografia.
Apple detine sub 5% din piata mondiala a computerelor personale, dar este pe locul al treilea in functie de vanzari in Statele Unite si se dezvolta rapid, peste ritmul pietei.
Compania a lansat magazinul iPhone la jumatatea anului 2008, care s-a dovedit un mare succes.
IPhone App Store ofera peste 300.000 de softuri, iar utilizatorii au descarcat pana in prezent mai mult de sapte milioane de aplicatii. Exista totodata peste 40.000 de aplicatii destinate iPad.
Toti ceilalti producatori de aparate smartphone au infiintat propriile magazine destinate aplicatiilor.