Interesul Apple in ceea ce priveste publicitatea pe mobil nu este o surpriza, in conditiile in care a cumparat compania de profil Quattro pentru 275 milioane dolari, dupa ce Google a reusit sa achizitioneze AdMob inaintea lor.
Un indiciu in ceea ce priveste specificul acestei platforme de publicitate este dat de un anunt destinat dezvoltatorilor Apple, prin intermediul caruia erau sfatuiti sa nu mai creeze aplicatii care „sa utilizeze informatii referitoare la localizarea geografica pentru a le permite advertiserilor sa livreze reclama targetat, in functie de locul unde se afla utilizatorul”, pentru ca tocmai asta vor sa dezvolte ei, scrie cnet.com.
Sursele citate de MediaPost au spus ca iAd a fost descris de Steve Jobs ca fiind „urmatorul nostru lucru mare” si „revolutionar”.
Apple incearca sa preia controlul pietei de publicitate pe mobil asa cum a facut cu muzica digitala. Una dintre problemele de care s-ar putea lovi Apple este ca Google a reusit sa obtina paterntul de proprietate intelectuala pentru sistemele care livreaza anunturi publicitare pe baza locatiei utilizatorului.