Desi in Germania este ilegala publicarea sondajelor efectuate la iesirea de la urne inainte de finalul votului, cifre foarte apropiate de aceste sondaje au circulat pe site-ul de microblogging Twitter cu o ora inainte de inchiderea sectiilor de vot.
Roland Tichy, redactorul sef al saptamanalului economic WirtschaftsWoche, a evocat si el duminica cifre pe care le prezenta drept „zvonuri”, pe contul sau de Twitter.
Un purtator de cuvant al comisiei electorale a precizat ca ancheta va incerca sa stabileasca daca cifrele difuzate pe Twitter au fost comunicate de institutele de sondaje.
Comisia amintise in septembrie institutelor ca „publicarea prematura a sondajelor efectuate la iesirea de la urne, de exemplu pe Twitter, ar putea influenta in mod inadmisibil libera alegere a alegatorilor” si se poate pedepsi cu o amenda de 50.000 de euro.
Politicienii germani si-au exprimat deja nemultumirea dupa ce rezultatele alegerilor regionale au fost divulgate in avans pe Twitter la 30 august.