Daca autoritatile vor ajunge la concluzia ca unele reguli concurentiale au fost incalcate, ambele companii ar putea fi amendate cu pana la 10% din veniturile globale.
„La mijlocul lunii iulie am decis sa initiem investigatii preliminare pentru a vedea daca parteneriatul dintre Google si Yahoo va influenta in vreun fel concurenta pe piata de publicitate online din Europa”, a declarat Jonathan Todd, purtator de cuvant al Departamentului Antitrust al U.E.
Compania Yahoo a anuntat in iunie 2008 incheierea unui parteneriat cu Google, prin care aceasta din urma va putea folosi o parte din spatiul publicitar al Yahoo pentru a vinde reclama alaturi de cautarile realizate din SUA si Canada.
Google si Yahoo au anuntat anterior ca afacerea nu va avea efecte decat in SUA si Canada, insa autoritatile U.E. s-au autosesizat asupra posibilitatii ca acest parteneriat sa influenteze in vreun fel si piata din tarile membre ale Uniunii.
Jonathan Todd a mai spus ca nu exista un termen limita de finalizare a investigatiilor de la Bruxelles.
Investigatiile initiate de U.E. sunt similare cu cele intreprinse de Departamentul de Justitie din SUA, care urmareste de asemenea daca parteneriatul dintre Google si Yahoo va afecta negativ concurenta pe piata de publicitate online din regiune.
Atat Google cat si Yahoo au precizat ca vor colabora cu autoritatile de la Bruxelles.
„Yahoo va continua sa coopereze cu autoritatile de reglementare pentru a dovedi ca intelegerea cu Google va intari concurenta si va oferi utilizatorilor rezultate de cautari mai relevante”, a transmis Yahoo.
Google s-a aratat de acord cu declaratia oficiala a Yahoo.
„Intelegerea cu Yahoo se limiteaza la site-urile din SUA si Canada, si nu va avea efecte semnificative in Europa. Bineinteles insa ca vom coopera cu Comisia Europeana si suntem convinsi ca aceasta va ajunge la aceeasi concluzie cu noi”, a transmis Google pozitia sa oficiala.