Societatea Guliver a fost infiintata in 1995 de doi antreprenori romani si furnizeaza continut media digital in tari precum Romania, Bulgaria, Croatia, Serbia, Macedonia, Albania si Slovenia, detinand patru birouri distincte in regiune. Biroul din Romania deserveste atat piata locala cat si Macedonia.
Compania ofera „zeci de milioane” de imagini digitale de tip Rights managed si Royalty free, updatate saptamanal sau chiar zilnic, clipuri video, muzica si pachete multimedia. Pretul acestora variaza in functie de abonament, compania oferind insa clientilor si posibilitatea de a achizitiona imagini in afara unui abonament.
In Romania, compania detine circa 70% din aceasta piata, conform estimarilor proprii.
„Este greu de estimat o cota de piata, neexistand studii pe acest segment. Avand in vedere ca serviciile similare din acesta industrie sunt inca in dezvoltare, as spune ca acum piata se ridica la un nivel de citeva milioane de euro si ar trebui sa ramana o tendinta clara de crestere in urmatorii ani”, a spus Constantin.
Guliver Romania are in prezent 450 de clienti, dintre care 50% colaboreaza in mod constant cu firma.
„Avand in vedere situatia economica de anul acesta, unde bugetele de marketing si piata editoriala au suferit in mod vizibil, putem spune ca stam bine la numarul de clienti, in sensul ca acesta nu s-a diminuat, dar vedem in medie o scadere de aproximativ 30% a bugetelor pentru imagini”, a mai spus Carmen Constantin.
Guliver are in Romania 18 angajati, fata de 21 anul trecut. Compania explica disponibilizarea a trei oameni prin renuntarea la cateva din proiectele pe care ar fi dorit sa le implementeze anul acesta.
„In general politica noastra a fost aceea de a fi cu doi pasi inaintea pietei, dar anul acesta am fi fost mult prea avansati fata de potentialul real al economiei romanesti”, a spus Constantin.
In ciuda efectelor negative resimtite in perioada de criza economica, oficialii Guliver spera ca recesiunea sa ajute la o reasezare a pietei in termeni de eficienta.
„Cu riscul de a-mi atrage multe critici voi spune totusi ca parerea mea sincera este ca multi manageri din Romania taie mai repede din calitatea produselor sau a serviciilor oferite si mai putin din zona de administrare a propriilor resurse. Cu toate acestea eu cred ca in urma acestei crize va exista o binevenita re-asezare a pietii, cu efecte benefice pe viitor”, a spus Carmen Constantin.
Compania a subliniat ca biroul din Romania este cel mai mare din regiune, atat din punct de vedere al cifrei de afaceri cat si al personalului. Urmeaza birourile din Croatia, apoi cele din Bulgaria si Serbia, acestea doua din urma lucrand pe piete mult mai restranse.