- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Bloggerii din SUA critica noul sistem de taxare a Internetului in functie de trafic

04 Jun, 11:31 • Redactia DailyBusiness
Doi dintre cei mai mari furnizori de Internet din SUA, Time Warner Cable si Comcast Corp., vor lansa saptamana aceasta un nou sistem de taxare al abonatilor, prin care utilizatorii care realizeaza un trafic foarte ridicat urmeaza a fi taxati suplimentar. Atat clientii cat si bloggerii din regiune sunt de parere ca cele doua companii creeaza un precedent neplacut.
Bloggerii din SUA critica noul sistem de taxare a Internetului in functie de trafic

Noul plan de taxare va fi testat in premiera in anumite regiuni ale SUA, urmand ca ulterior sa fie extins la nivel national, scrie Business Week. Acesta implica un cost suplimentar de 1$ pentru fiecare gigabit consumat peste traficul limita impus in contracte. De asemenea, in functie de traficul realizat pe Internet de fiecare client in parte, pretul abonamentului va varia de la 29,95 $ pana la 54,90 $ pe luna.

Pe langa preturile mai mari, Comcast a declarat ca va incetini rata de transfer in cazul anumitor utilizatori care fac trafic foarte mare.

Noul sistem de plata tinteste, in cazul Time Warner Cable, 5% din utilizatorii companiei, cei care realizeaza un trafic total disproportionat fata de ceilalti abonati.

„Scopul este sa oferim tuturor abonatilor o experienta cat se poate de buna atunci cand folosesc Internetul. Iar in momentul in care un numar relativ mic de utilizatori folosesc Internetul aproape non-stop, capacitatea retelelor scade si au de suferit, intr-un final, majoritatea abonatilor”, este de parere Alex Dudley, purtator de cuvant al Time Warner Cable.

Clientii companiilor si bloggerii sunt de parere ca noul sistem de taxare va descuraja traficul pe Internet si va limita inovatiile, in timp ce actualii clienti care platesc Internet pentru a avea trafic nelimitat gasesc noile tarife ca fiind „scandaloase”.

In prezent, ceilalti provideri de Internet au declarat doar ca urmaresc cu atentie ce se intampla, urmand ca, in cazul unui succes al sistemului de taxare al Time Warner Cable si Comcast Corp., sa introduca si ei sisteme similare de plata care sa se raporteze la traficul realizat de fiecare utilizator in parte.

Miscarea celor doua companii vine pe fondul costurilor din ce in ce mai ridicate de mentinere si imbunatatire a retelelor si infrastructurilor de broadband.

„Asistam la o crestere alarmanta a numarului utilizatorilor de Internet care nu fac decat sa downloadeze filme sau muzica, sau sa urmareasca pe YouTube si alte canale media videoclipuri. Acest lucru duce la un trafic care deseori depaseste capacitatea infrastructurii broadband a companiei. Trebuie cumva sa limitam accesul nelimitat la Internet si sa castigam si bani pentru extinderea si imbunatatirea retelelor”, a declarat un purtator de cuvant al Time Warner Cable.

Urmărește Daily Business pe Google News