Astfel, in 2006, 79,41% dintre respondentii sondajului RoBloggers Survey 2006 declarasera ca nu isi propun sa castige bani din bloguri. In 2007, doar 15,53% dintre respondenti au declarat ca nu iau in calcul posibilitatea de a realiza venituri din reclame pe blogurile personale.
„In perioada care a trecut de la precedentul sondaj, au fost multe discutii si initiative legate de reclamele pe bloguri, de posibilitatea de a castiga bani din blogging. Bloggerii au devenit mult mai interesati si informati cu privire la aceste aspecte”, a explicat Cristian Manafu, consultant pe media si online, managing partner la M&C Consult.
RoBloggers Survey este un proiect realizat de Carmen Holotescu, directorul companiei de servicii online TimSoft si Cristian Manafu. Prima editie a proiectului a avut loc anul trecut, iar sondajul de anul acesta s-a desfasurat intre 30 septembrie si 13 octombrie, insumand 702 respondenti.
Aproape jumatate dintre respondentii RoBloggers Survey 2007 au declarat ca accepta sau ar accepta bannere clasice pe site, in timp ce restul se arata interesati de reclame text sau sponsorizare.
Printre dezavantajele scrierii unui blog, respondentii enumera lipsa de responsabilitate a anumitor bloggeri, care pot duce la lipsa credibilitatii si a celor „seriosi”, apoi faptul ca mentinerea unui blog poate duce la neglijarea altor proiecte, sau faptul ca bloggerul este pus deseori in situatia de a media unele conflicte pornite din ego-ul anumitor persoane.
Printre avantajele scrierii pe bloguri, respondentii RoBloggers Survey 2007 enumera faptul ca aceasta da ocazia completarii personalitatii individuale prin exersarea libertatii de comunicare si validarea ei in spatiul public sau faptul ca blogul constituie o forma alternativa de organizare si stocare a diverselor tipuri de informatie (imagini, video, muzica, insemnari etc). Un alt avantaj il reprezinta accesul facil la informatia structurata pe domenii si categorii pentru cititori. Gasirea de noi prieteni, reactia rapida la evenimente si inchegarea de comunitati sunt avantajele urmatoare apreciate.
Astfel, avantajul principal este considerat a fi validarea ideilor si opiniilor personale prin dialogul cu ceilalti – de catre 54,41% dintre respondenti, fata de 56,98% in 2006. Apoi, 51,85% dintre respondenti apreciaza comunicarea autentica, directa cu alti bloggeri/vizitatori, fata de 54,04% in 2006.
Aproape jumatate din numarul bloggerilor, 44,30% (in 2006 procentajul era de 49,26%), considera ca prin aceasta activitate le-a crescut notorietatea personala, iar 40,59% (in 2006 procentajul era de 37,13%), ca blogul se constituie intr-un portofoliu personal.