La acest studiu au participat peste 700 de oameni de afaceri, majoritatea din SUA (79%) dar si din Europa (14%).
Majoritatea respondentilor (90%) au declarat ca este o diferenta majora intre „influenta” si „popularitate”. Oamenii de afaceri au subliniat ca influenta este un factor motivator, este „un driver” de business, in timp ce popularitatea este amuzanta si poate disparea mai repede, pe Internet.
84% dintre respondenti au spus ca influenta este direct proportionala cu reach-ul (raza de actiune si numarul de oameni atinsi). „Cu cat este mai mare reach-ul, cu atat mai posibil sa poti influenta, sa poti sa actionezi, sa fii activ”, spun unii dintre respondenti.
Majoritatea respondentilor (57%) au spus ca este mult mai important sa ai un numar relativ mic de followeri/fani/prieteni pe Internet, dar care sa fie bine conectati la randul lor cu alti oameni, decat sa ai milioane de oameni ca followeri/fani/prieteni care insa sa nu aiba conexiuni eficiente cu altii.
Realizatorii studiului ofera doua exemple foarte populare, pentru a reliefa mai bine diferentele dintre a fi popular si a fi influent – artistii Bono (U2 – n.r.) si Lady Gaga.
„Lady Gaga poate fi plasata in zona populara, mai degraba decat influenta. Ea este portretizata de media ca ‘o diva, un star made in Hollywood’. Daca aceasta s-ar dedica insa unor cauze, ca de exemplu sa stranga si sa doneze bani pentru anumite institutii umanitare, atunci aceasta ar putea deveni si influenta”.
„Bono, pe de alta parte, este o persoana influenta. El si muzica lui poarta deseori mesaje politice, anti-razboi. Acesta militeaza pentru pace, face multe donatii caritabile. Nu de putine ori el s-a adresat in mod direct liderilor lumii in incercarea de a-i convinge sa adere anumitor cauze”.