Anul trecut,
valoarea totala a pietei locale de digital a crescut cu 30% fata de anul 2010,
pana la 52-55 de milioane euro in 2011. Cheltuielile media, care includ investitiile catre furnizorii locali de
media online, cele de pe piata de search, in special Google, si furnizorii
media internationali precum Yahoo.com sau Facebook, au ajuns la 34 de
milioane de euro in 2011, ceea ce inseamna o crestere cu 30% fata de 2010.
Anul acesta
realizatorii studiului estimeaza o crestere de aproape 50% a bugetelor
investite in publicitatea din social media.
„Cuvintele cheie si trendurile care vor marca 2012 sunt: video, mobile, social media si
e-comerce. In ultimul an, retelele sociale au inregistrat o crestere
extraordinara a popularitatii si utilizarii, pe masura ce social media a
devenit parte integrata din viata noastra si un mod de relationare natural.
Estimam ca in acest an bugetele de puiblicitate investite in Social Media vor
creste cu circa 50%. Advertiserii vor utiliza social media mult mai strategic,
ca instrument veridic de business si vor construi mesajul astfel incat sa
vorbeasca peste zgomotul multimii”, declara Alex Visa, managing partner
HyperActive.
Fee-urile platite agentiilor de digital locale, ce includ
serviciile de strategie, creatie, design, productie, social media, analytics,
au crescut pana la o valoare totala de 12-13 milioane euro, in timp ce investitiile
in mobile marketing au fost evaluate la 7 milioane de euro.
Cei mai mari investitori
in digital au fost anul trecut telecomul, industria financiara si industria auto.
Principalele
motoare de crestere ale pietei in 2011 au fost social media si mobile
marketingul. Cu 4 milioane de useri inregistrati la final de 2011, Facebook ramane
principalul canal social media in Romania.
Piata de mobile marketing din Romania a atins 7 milioane
euro in 2011 si va continua sa creasca in acest an cu 15%. Cu toate ca SMS-ul a
fost cel mai utilizat instrument de comunicare mobile anul trecut, interesul
marketerilor pentru aplicatii mobile, mobile advertising si website-uri mobile
a crescut si va continua sa creasca si in 2012, arata studiul citat.
HyperActive
este o agentie interactiva full service care ofera solutii de comunicare si
marketing digital. Compania este membra a grupului din care mai fac parte Initiative,
Brand Connection, Lowe&Partners, Medic One, GolinHarris Bucuresti si Mobile Works.