„Telul nostru este sa fim numarul unu dupa cinci ani de la lansare pe orice piata pe care intram, in ciuda competitorilor puternici cu care ne confruntam peste tot. Traficul nostru a crescut simtitor in Europa in ultimii doi ani, de cand ne-am inceput extinderea internationala. Aplicam si in Romania aceeasi reteta care ne-a transformat in liderul pietei din SUA”, a afirmat Latsras.
Site-ul CareerBuilder.com.ro se afla momentan in faza de teste si lansarea oficiala in Romania va avea loc in toamna acestui an.
Lampros Latsaras motiveaza intrarea CareerBuilder in Romania prin faptul ca aceasta piata inregistreaza una dintre ele mai impresionante cresteri ale ratei de utilizare a Internetului din Europa. Rata de utilizare a crescut cu 775% in intervalul 2000-2007, conform datelor detinute de oficialii companiei. Momentan, 31,4% dintre romani folosesc in mod curent Internetul, conform acelorasi surse.
De asemenea, reprezentantul companiei gaseste extrem de atractiv numarul mare de specialisti in domeniul informaticii din Romania.
Cand vine vorba despre punctele forte ale site-ului din Romania, Latsaras enumera „tehnologia superioara” cu ajutorul careia atat angajatorii cat si posibilii angajati pot obtine cele mai reprezentative rezultate pentru cautare, o baza internationala de clienti si o experienta vasta in domeniul recutarii online. Ca dezavantaj, oficialul companiei mentioneaza necunoasterea brand-ului CareerBuilder de catre romani.
Echipa care lucreaza la platforma CareerBuilder din Romania este formata din zece oameni, dintre care fac parte si romani.
Reprezentantul CareerBuilder in Romania nu a precizat valoarea investitiei necesare lansarii site-ului in Romania sau nivelul veniturilor estimat pentru primul an de activitate.
Site-ul de recrutare din Romania va fi promovat in special prin intermediul online-ului.
Principalii competitori ai CareerBuilder pe piata romaneasca de recrutare online sunt eJobs si BestJobs. eJobs are peste un milion de vizitatori unici lunar (1.027.078), conform ultimului studiu SATI, iar Neogen, care detine si site-ul BestJobs.ro, peste 1,4 milioane vizitatori unici lunar, din care jumatate provin de la BestJobs.ro, conform oficialilor Neogen.
Pentru 2007, eJobs estima o cifra de afaceri de 2,4 milioane de euro, iar Neogen-aproximativ 2 milioane euro.
Reprezentantii eJobs.ro au estimat anterior ca 2008 ar putea aduce dublarea cifrei de afaceri din 2007.
CareerBuilder este cel mai mare site de recrutare online din SUA cu mai mult de 23 de milioane de vizitatori unici pe luna si 1,5 milioane de joburi publicate lunar. In 2006, compania si-a inceput extinderea internationala prin lansarea de platforme de recrutare in Anglia, India si Canda. In acest moment, CareerBuilder are mai multe filiale in Europa, printre care Franta, Italia, Germania, Belgia si Grecia.