Studiul Daedalus arata ca utilizatorii de Internet isi petrec peste 64% din timp online, si doar 35,7% la televizor. In mod paradoxal, cheltuielile de publicitate se orienteaza in proportie de peste 90% pe TV, online-ul primind doar 6,3% din bugetele advertiserilor.
De ce? Oficialii Daedalus au explicat ca probabil inca sunt multe necunoscute legate de comportamentul utilizatorului de Internet si ca nu exista un set de bune practici in acest mediu de comunicare.
Ce cauta internautii pe net? Cea mai mare parte a timpului petrecut de acestia pe Internet este orientat spre informatie, circa 33,4%. Retelele sociale reprezinta 21% din timpul petrecut de internauti online, iar zona de mesagerie online acopera 19,6%% din timp.
Timpul petrecut pe platforme audio-video ca YouTube, sau in zona de jocuri sunt urmatoarele modalitati de petrecere a timpului pe Internet, in cazul romanilor.
Potrivit studiului, respondentii aloca mai mult timp pentru activitati online, decat pentru activitati offline. Surprinzator, utilizatorii cu educatie scazuta petrec cel mai mult timp online, 64%, in timp ce media este de 55%.
In cazul consumului de presa scrisa, internautii spun ca 71% din timp il aloca pentru a citi presa online. In schimb, in cazul radioului si al TV-ului, cea mai mare din timp este petrecuta pentru vizionari offline.
Studiul arata ca pe masura ce creste varsta user-ului, interesul pentru retele sociale scade, iar cel pentru informatie creste.
Mesageria instant este utilizata mai mult de persoanele mai in varsta, in timp ce zona de audio-video capteaza preferintele celor mai tineri.
De asemenea, studiul mai arata ca femeile sunt mai interesate de mesagerie instant si retele sociale, si presteaza multe activitati in acelasi timp pe Internet. Barbatii sunt mai interesati de partea de audio-video, si petrec mai mult timp pentru o activitate, dar au mai putine activitati in acelasi timp.
Ce altceva mai fac internautii cand navigeaza? Cei mai multi spun ca in acelasi timp vorbesc si la telefon, au conversatii cu alte personae, mananca sau chiar se uita la TV.
Ca medie, in timp ce un utilizator se afla pe Internet, mai are inca doua activitati offline simultane.
Cine petrece cel mai mult timp pe Internet? Cea mai mare frecventa si cel mai mare timp alocat il au persoanele cu varste cuprinse intre 25 si 34 ani, potrivit studiului Daedalus.