Mediafax Group
, care detine diverse platforme de business,
sport sau divertisment, a inregistrat pentru 2011, potrivit datelor publicate pe
site-ul Ministerului Finantelor Publice, o cifra de afaceri de peste 69 milioane de lei (16,3 milioane euro) si un profit net de peste 81.600 de lei (19.261
euro).
Principala sursa de
venit pentru site-urile din
portofoliul Mediafax Group a fost anul trecut publicitatea print
si online, potrivit lui Orlando Nicoara, directorul general al grupului. Alte surse de castig ale
grupului: serviciile agentiei de presa Mediafax, diverse evenimente si
vanzare de ziare si reviste.
In ceea ce priveste evolutia pietei publicitatii in acest
an, Nicoara sustine ca ea va creste cu siguranta pe siteurile internationale cu
prezenta in .ro (Google, Facebook, Yahoo) si va scadea pe siteurile
locale.
Internet Corp,
companie de publishing
online ce detine site-uri de
business, stiri si lifestyle, inregistra in 2011 o cifra de
afaceri de peste 9,3 milioane de lei (2,2 milioane de euro), din care 1,6
milioane provin din incasarile din publicitate, a declarat pentru DailyBusiness.ro, Mihai Seceleanu, CEO al Internet Corp. Compania a inregistrat anul trecut pierderi de peste 690.000 de lei (163.000 de euro).
Q2M, regie care a
fuzionat recent cu agentia Thinkdigital, avea anul trecut o cifra de afaceri de
peste 6,2 milioane de lei (1,46 milioane de euro) si un profit net de peste
490.000 de lei (115.000 de euro).
„Activitatile pe
care le derulam noi sunt doar de publicitate online si proiecte cross-media –
de genul RoNewMedia – ICEEFest – cu tot ce include aceasta activitate. Deci,
procentual, 99,9% din bani vin din publicitate si proiecte speciale aferente”,
a spus Dragos Stanca, fondator al Q2M.
Cat despre evolutia
pietei, si Stanca este de parere ca in retelele de display advertising, locale bugetele
vor scadea, „in limite rezonabile daca
retelele sunt suficient de consolidate si mari si in cifre mai mari pentru
retelele mai mici”.
„Investitiile in online, over all, vor creste, probabil cu 10-15%, dupa caz. Doar bugetele
investite in playerii locali si in bugete locale vor stagna sau scadea cu pana
la 15%”, a adaugat Dragos Stanca.
Goldbach Audience,
agentie de publicitate care a generat in 2011 un venit de peste 11 milioane de
lei (2,6 milioane de euro) si a inregistrat pierderi de 948.000 lei (220.000
euro). Pe langa publicitatea online compania mai obtine venituri din
consultanta si campanii mobile.
Mediacafe, regia de media online care reprezinta Yahoo pe
piata locala, a raportat in 2011 o cifra de afaceri de 10 milioane de lei (2,4
milioane de euro) si un profit de 882.000 de lei (208.000 de euro).
TradeAds Interactive, agentie care in 2011 inregistra un venit de 3 milioane de lei (843.000 de euro), in
acelasi an a incasat un profit net de 27.000 de lei (6.600 euro)
AdEvolution & Beyond Media, group de publicitate online, a
inregistrat in 2011 o cifra de afaceri de 7,48 milioane lei (1,76 milioane
euro) si pierderi de 670.000 de lei (158.000 euro). Veniturile companiei
provin doar din publicitatea online, o piata care, potrivit estimarilor
facute de Val Voicu, CEO al companiei, va creste foarte putin, cu 10-15%
in acest an.
Cursul mediu folosit pe anul 2011 este de 4,24 lei/euro.
[img=3123]Evolutia bugetelor pentru publicitate potrivit Digital Fact Book[/img] Cu toate ca majoritatea jucatorilor importanti considera ca
bugetele investite in publicitatea online vor scadea pe piata locala, sau in
cel mai bun caz vor avea o crestere foarte mica, studiul realizat de
Hyperactive arata ca investitiile ar putea fi anul acesta cu peste 7 milioane de euro mai mari
fata de cele din 2011, iar piata de digital ar putea ajunge la 65 milioane
de euro, dupa o crestere de 21%. Care vor fi cu adevarat
rezultatele, vom afla probabil doar la finele anului.