Pe masura ce platformele de online publishing si retelele sociale au „explodat”, s-a nascut o nevoie noua: aceea de a agrega si a gasi informatii intr-un mediu real-time mult mai dezvoltat si accelerat.
Astfel, s-au nascut noi motoare de cautare axate pe social media. Acestea ajuta atat internautii amatori cat si persoanele din marketing sa inteleaga ce se discuta despre companiile lor, sa inteleaga trendurile, in timp real, spune Peter Wylie, lead researcher la compania de digital marketing Three Ships Media.
Collecta
Collecta se axeaza mai ales pe stiri, si mai putin pe entertainment. Programul devine astfel o resursa importanta pentru cei ce cauta stiri importante si doresc sa le vizualizeze din mai multe surse si unghiuri.
Pagina principala prezinta „stirile fierbinti” si apoi, in timp real, afiseaza trei articole sugerate pentru acel subiect. Acest lucru usureaza mult citirea lor. De asemenea, Collecta aduna informatii de pe mai multe site-uri, precum WordPress, Digg si bloguri de nisa.
[img=1023][/img]
Desi programul face o treaba buna in a extrage informatii din mai multe surse, interfata nu e indeajuns de prietenoasa in ceea ce priveste vizualizarea informatiilor „extrase” de pe Twitter si alte site-uri social media.
Poti cauta, de asemenea, dupa subiectele preferate. Vor fi afisate, aproape instant, rezultatele din ultimele zile. Update-ul se face aproape in timp real.
48ers
48ers se axeaza mai ales pe reactii ale cititorilor la stirile de pe canalele sociale. Site-ul este foarte bun daca te intereseaza sa vezi ce discuta oamenii asupra unui cuvant cheie.
[img=1024][/img]
Pagina principala a 48ers seamana cu cea a Google, doar ca rezultatele sunt de pe canale social media, nu articole de stiri sau articole mai putin relevante, vechi de ani.
Este un canal foarte eficient pentru a vedea ce se discuta, in timp real, asupra unui subiect, dar daca nu stii ce sa cauti, programul nu te ajuta. Asa ca mai intai vezi care sunt subiectele „fierbinti” si apoi cauta si reactiile.
Aceste doua motoare de cautare concureaza si cu Google, Facebook, Twitter si alte companii mari, care ofera, intr-o masura mai mica sau mai mare, cautari in timp real.
Tu ai folosit vreun motor de cautare pentru retele sociale? Crezi ca sunt relevante? Impartaseste din experientele tale!
Ca sa fii eficient, alege cu atentie retelele sociale pe care esti prezent. Selecteaza-le in functie de calitatea celorlalti membri si de oportunitatile care ti se deschid. KeyPeople este cea mai mare comunitate romaneasca premium a oamenilor de afaceri influenti (middle si top management), accesul fiind filtrat de catre redactia DailyBusiness.ro.
KeyPeople are peste 4.000 de membri exclusivi, care nu mai pot fi gasiti pe alte retele sociale. Atmosfera din KeyPeople este adaptata la nevoile oamenilor de afaceri din Romania. DailyBusiness.ro, publicatia pe care o cititi cu regularitate de peste 4 ani, garanteaza acest lucru.