Publisherul Internet Corp a inregistrat in 2008 afaceri de 1,83 mil. euro, in crestere cu circa 130% fata de 2007 cand compania a inregistrat venituri de circa 800.000 euro, in timp ce agentia de publicitate online AdEvolution a generat venituri de 2,3 mil. euro anul trecut, cifra similara cu cea realizata in 2007.
„In 2008 am realizat venituri de 1,83 mil. euro si categoric vom creste si in 2009. Nu fac insa nicio estimare pentru acest an”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Mihai Seceleanu, general manager al Internet Corp. Internet Corp vinde publicitate pe site-urile proprii printre care se numara 9AM, Wall-Street sau Kudika.
La randul sau, Val Voicu a declarat ca AdEvolution a inregistrat in 2008 venituri de 2,3 mil. euro, estimand pentru 2009 o crestere a afacerilor de 35%, pe baza atragerii de noi site-uri in portofoliul propriu.
[img=28][/img]
De asemenea, oficialii AdTarget, care detine site-urile ROL, au declarat ca au realizat afaceri de 1,1 mil. euro in 2008, in crestere cu 37% fata de veniturile companiei in 2007.
„In 2009 estimam o crestere de minim 50% a veniturilor pe fondul dezvoltarii unor noi proiecte in cadrul companiei si pe baza unor achizitii de site-uri si investitii in afaceri online care vor fi finalizate in cursul anului 2009”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Daciana Paraschiv, general manager al companiei.
Agentia de publicitate online ArboInteractive sustine ca in 2008 a avut o cota de piata de 30-35% pe segmentul de advertising online, fara sa ofere date despre cifra de afaceri obtinuta. Pe o piata de cel putin 16 mil. euro (valoare avansata in studii publicate anterior), in dreptul ArboInteractive ar rezulta astfel o cifra de afaceri de circa 5 mil.euro. Pentru 2009, oficialii companiei urmaresc o crestere a afacerilor cu cel putin 30%.
„In conditiile in care piata de publicitate online va creste in acest an cu 10-20%, conform estimarilor noastre, am fi dezamagiti ca noi sa inregistram o evolutie de sub 30% in 2009. Oricum, piata este foarte incerta, deci nu ne aruncam cu presupuneri”, a declarat Clement Nicolaescu, director de marketing al ArboInteractive.
Recent, agentia Boom a anuntat ca a realizat afaceri de 6,25 mil. euro in 2008.
MediaPro Interactiv, divizia de online a grupului MediaPro, isi mentine estimarea de dublare a veniturilor anul acesta fata de 2008, ceea ce ar putea situa afacerile companiei la circa 4-5 milioane de euro in 2009.
Sumele raportate sau estimate pe baza cotelor de piata anuntate de sase jucatori importanti – Boom, MediaPro Interactiv, ArboInteractive, AdEvolution, InternetCorp si AdTarget – creeaza o piata de publicitate online de circa 19 mil. euro pe anul trecut, o valoare optimista, luand in calcul estimarile anterioare ale principalilor jucatori (de pilda, oficialii ArboInteractive considera ca piata nu a depasit 15-16 mil. euro anul trecut – n.r.) sau unele opinii din piata (de exemplu, Val Voicu considera ca „exista tendinta generala ca playerii sa exagereze asupra veniturilor realizate, in ideea de a castiga share de piata pe viitor”).
Pe aceasta piata a intrat recent si divizia online a trustului Intact. Oficialii Intact Interactive au declarat pentru DailyBusiness.ro ca urmaresc sa genereze in 2009 venituri de 4-4,5 mil. euro.
„Aceste sume depind insa foarte mult de piata. Luna ianuarie a fost mai slaba decat asteptarile noastre. Acum au inceput sa se mai miste lucrurile, dar oricum mai putin decat anul trecut. Oricum, anul trecut a avut un inceput neobisnuit de puternic apoi spre finalul anului lucrurile au inceput sa se strice”, a declarat Magda Zander, director executiv al diviziei.
Agentia Intact Interactive s-a lansat pe piata la finalul anului trecut.
In prima jumatate a anului trecut, piata de publicitate online a valorat 9,2 mil. euro (dublu fata de perioada similara din 2007) conform datelor PricewaterhouseCoopers, iar pe intreg anul 2007 piata s-a situat la circa 12,7 mil. euro.