Pascal Viguie (foto), presedinte al KanKan SA, membru fondator al BlueSky Capital (Franta)
a acordat cateva sfaturi referitoare la campaniile online:
– Online marketing-ul este mult mai precis si mai usor de masurat decat cel offline, oferind mai multe perspective companiilor ce aleg acest sistem de publicitate.
– Pentru a face o campanie eficienta, trebuie sa intelegi foarte bine mediul online. Tot timpul trebuie sa masori ceea ce faci si sa lucrezi la optimizari.
– Aminteste-ti tot timpul: Nu esti Dumnezeul online-ului. Lucrurile ar putea foarte usor sa o ia razna.
– Reactia clientilor la o campanie de publicitate online va fi infuentata de piata, cultura, nationalitatea target-ului. Trebuie sa-ti cunosti piata si scopurile, sa fii constient ca in online nu conteaza atat de mult sa ai vizite, cat vanzari.
– Trebuie sa ai mai multe planuri „B,C sau D”, astfel incat daca planul A esueaza, sa poti sa salvezi ce se mai poate dintr-o campanie. Online-ul, spre deosebire de offline, permite reactii si schimbari rapide.
– 3 pasi importanti pentru o campanie de succes – atrage vizitatorul (efectele vizuale sunt cele mai eficiente), impinge-l si convinge-l sa reactioneze la campania ta, realizeaza un follow-up, pentru a vinde si in viitor.
– Nu incerca sa atragi vizitatorii doar pe un website, ci si pe cele partenere.
– Masoara tot timpul campania, chiar daca o sa te simti uneori covarsit de atata informatie. Daca nu o sa masori eficienta campania de publicitate online, niciodata nu vei invata din greseli si nu vei evolua. Un bun tool este Google Analytics – ieftin si practic.
– Internet advertising-ul nu inseamna doar vanzari ci si branding solid. Imaginea bannerului trebuie sa ramana intiparita pe retina internautilor. Unii marketeri sau companii se axeaza prea mult pe vanzari si prea putin pe imagini.
– Inainte de lansarea unei campanii mari, trebuie intai sa faci un test al acesteia, cu un buget redus, pentru a observa cum este primita. Daca esti gata sa cheltuiesti 100.000 euro pe o companie, e bine mai intai sa investesti doar 10.000 euro din aceasta suma pentru a o testa.
– Optimizati paginile la care trimit campaniile online – impactul vizual trebuie sa fie mare.
– In Franta, piata de advetising online este de 20 ori mai mare ca in Romania. Exista mai multe explicatii pentru aceasta – rata mica de penetrare a Internetului in Romania, CPM-ul in Romania este de 2-3 ori mai mare decat cel din Franta – preturile sunt prea mari in opinia mea in Romania. Daca ar scadea, poate ar creste publicitatea online in tara.
Tomasz Musial, general manager, BusinessClick.com (Polonia)
– Optimizarea in motoarele de cautare are din ce in ce mai mare importanta.
– Pentru publicitate contextuala, partea de planificare este mult mai importanta deseori decat optimizarea acesteia.
– Structura unei campanii de publicitate online trebuie sa contina date despre produs, avantaje,targetul, tipul campaniei. Trebuie urmarit numarul de click-uri, lidurile, costul.
Tomasz Teodorczyk, sales director, Nugg.ad (Polonia), despre campaniile targetate
– Ar trebui sa fim mandri de ceea ce facem – increderea in sine si in munca depusa poate influenta efectele unei campanii de publicitate online. Optimismul atrage reactii pozitive.
– Marketerii aloca din ce in ce mai multe fonduri pentru campaniile targetate – unii aloca 25% din bugetul de marketing pentru acest segment. Marketerii cauta din ce in ce mai multa eficienta.
– Viitor, trenduri – marketerii cauta eficienta. Comportamentul internautilor devine din ce in ce mai sofisticat si campaniile trebuie sa ia in seama acest factor. Audienta corecta incepe sa devina mai greu de atins. Distributia de publicitate online trebuie sa fie relevanta.
– Ce beneficii se afla in spatele campaniilor targetate – o eficienta sporita a cheltuielilor pe campanii, costuri mai reduse, atingerea mai eficienta a targetului, monetizarea inventarului nevandut.
– Structura pietei de publicitate online din Romania este similara cu cea din Polonia. Avem aceleasi probleme, aceleasi situatii – mai putin de 5% din bugetele de publicitate se duc catre online, este un exemplu bun. Cred ca cele doua piete vor evolua in paralel si avem de invatat una de la cealalta.
– Marketerii romani ar trebui sa incerce poate mai mult sa relationeze mai aproape cu clientii – sa iasa la o cina impreuna, sa devina mai apropiati, ca oameni, ca relatii sociale, in afara business-ului.