Trafic.ro, serviciul de monitorizare a traficului si audientei pe Internet detinut de NetBridge Development, va introduce servicii cu plata pentru companii incepand de anul viitor, potrivit reprezentantilor companiei.
„In momentul de fata avem in curs o cercetare si trebuie sa stabilim o strategie de dezvoltare. Pe partea de business o sa individualizam niste pachete, bine definite, cu acces la informatii relevante si fiecare dintre aceste pachete va fi targetat catre un segment”, a declarat pentru DailyBusiness.ro, Mihai Alexandru Serea, project manager trafic.ro.
Potrivit acestuia la inceputul anului viitor se va anunta mai exact cand vor fi introduse aceste servicii. „Pentru moment suntem inca in faza de dezvoltare. N-as vrea sa ma precipit in a avansa o data de lansare pentru noul trafic.ro sau pentru noile servicii. Pana in prezent, insa, singura sursa de venit a fost publicitatea online”, a precizat Serea, care a adaugat ca platforma tehnica este, in prezent, finalizata in proportie de 90%.
Tendita pietei de monitorizare a traficului online este de crestere. „O crestere lenta, sanatoasa. Pe fondul crizei financiare internationale, care desi nu ne afecteaza direct, este prezenta in toate ariile vietii economice, business-urile se vor orienta din ce in ce mai mult spre servicii cu ROI [n.r. return on investment – recuperarea investitiei] rapid, fapt ce aduce Internetul ca platforma si totodata serviciile bazate pe aceasta platforma in pozitia de candidati ideali pentru dezvoltare”, a comentat Serea.
Cu alte cuvinte, pe fondul crizei financiare se vor aloca mai multi bani pe publicitatea online. „Pentru ca ai o notiune foarte clara a investitiei. Exista si reversul medaliei. Vor exista unele agentii de publicitate care se vor concentra pe offline pentru ca acesta poate parea mai rentabil. Din punctul meu de vedere, piata va creste. Traim in niste vremuri atipice”, a mai spus Serea.
Acesta a adaugat ca numarul de site-uri inscrise in trafic.ro a crescut de la 35.000, momentul lansarii SATI, de catre BRAT (Biroul de Audit al Tirajelor) la 50.000 in prezent, numarul de vizitatori fiind de circa 900.000 pe luna.
Anul trecut, BRAT a lansat studiul SATI care ofera informatii detaliate referitoare la traficul, audienta si profilele vizitatorilor site-urilor din Romania, intrand astfel in concurenta directa cu Trafic.ro.
„Anul 2009 va fi un an al cresterii exigentelor privind acuratetea si corectitudinea informatiilor privind mediul online, fie ca discutam despre trafic, audienta, profilele vizitatorilor, monitorizarea investitiilor sau masurarea campaniilor online”, a declarat Arina Ureche.
Recent, BRAT a inceput publicarea pe site-ul SATI a rezultatelor de trafic la nivel zilnic si saptamanal, decizia fiind luata cu scopul de a raspunde nevoii de informatii transparente, comparabile si de actualitate privind traficul site-urilor web.
In prezent, pe SATI sunt inscrise circa 300 de site-uri urmand ca la sfarsitul anului viitor sa fie inscrise peste 400 de site-uri, potrivit reprezentantilor BRAT.
Pentru 2009, BRAT pregateste un proiect de monitorizare a investitiilor in publicitatea online. „Membrii BRAT au decis ca in 2009 sa lansam proiectul monitorizarii investitiilor in publicitate online, care va crea premisele necesare cresterii investitiilor in acest mediu”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Arina Ureche, director general al Biroului Roman de Audit al Tirajelor.
Acesta va masura numarul de afisari sau rata de click pe bannere. Pentru agentii si clientii lor, acest sistem va fi de mare ajutor, un pas inainte in publicitatea online din Romania, conform reprezentantilor BRAT.
In luna noiembrie 107 site-uri s-au retras de sub monitorizarea trafic.ro migrand catre SATI, printre care grupurile media Gazeta Online, Intact Media Grup, Internet Corp, MediaPro Interactic si Realitatea Catavencu.