Optimizarea blog-ului tau pentru motoarele de cautare este esential, dar ca orice alt website, produs sau serviciu, trebuie sa promovezi momentul de lansare al blog-ului. Expertul in social media Denise Wakeman prezinta mai multe tactici care sa te ajute sa iti promovezi spatiul.
Inainte de a spune publicului despre blogul tau, asigura-te ca ai indeplinit cateva lucruri esentiale.
1. Este usor pentru cei ce intra prima oara sa isi dea seama despre ce este blog-ul? Header-ul trebuie sa fie explicit, vizitatorii trebuie sa isi dea seama daca sunt interesati.
2. Numele tau si datele de contact sunt usor de gasit?
3. Ai o pagina „Despre” sau, in engleza, „About”?
4. Ai implementat metode de abonare? (email si RSS)
5. Ai implementat butoane pentru social media? (Facebook, YouTube si Twitter sunt cele mai folosite)
6. Ai link-uri catre profilele companiei tale de pe retelele sociale?
7. Ai activat comentariile?
8. Ai deja postate minim 7-10 post-uri?
Punctul 8 este foarte important, deoarece nu ai vrea ca oamenii sa intre prima oara pe un blog cu doar unul-doua post-uri publicate. Publicul va dori sa isi dea seama de stilul abordat, de continut, de expertiza, inainte de a se abona.
Ia in considerare sa faci cunoscut blog-ul pe profilele de LinkedIn si KeyPeople.biz, intrucat aceste doua canale gazduiesc o comunitate importanta de business. Mai mult decat LinkedIn, KeyPeople.biz are in mare parte oameni de business romani.
Alte metode de promovare
Daca tehnologia si bugetul iti permit, poti sa iei in calcul sa lansezi blog-ul printr-un eveniment de Live Streaming. Poti folosi pentru acest scop TinyChat, de exemplu.
Boris Mahovac, antreprenor online, recomanda sa nu fie neglijata componenta de offline. „Trimite postcard-uri prin posta traditionala clientilor deja existenti”, spune el.
Creeaza un videoclip pentru promovarea blog-ului. Unul dintre programele cu care poti face acest lucru este Animoto.com, sugereaza copywriterul Apryl Parcher.. Posteaza-l apoi pe YouTube si Facebook. Trimite link-ul filmului pe e-mail, cunoscutilor si prietenilor.
Foloseste site-uri terte de agregare pentru a iti promova continutul. Site-uri precum Cica.ro sau BagaMare.ro, desi inca nu au trafic foarte ridicat, s-ar putea dovedi in timp un sprijin bun, spune Ionut Oprea de la StandOut.ro.
Tot in functie de buget si numar de parteneri, poti lua in considerare sa realizezi o intalnire mai mult sau mai putin formala, „pe viu”, cu un numar de parteneri si invitati din partea presei. Este de preferat sa fie informal, o petrecere cocktail, cina sau receptie. Evenimentele live te pot ajuta sa iei legatura fata in fata cu potentiali clienti, sa ceri feedback.
O alta posibilitate de a crea „buzz” la lansare este de a contacta mai multi oameni influenti din new media pentru ca ei sa scrie cate un guest-post pe blog. Citeste mai multe despre aceasta strategie in articolul Trei mituri despre guest post-uri pe bloguri. De asemenea, poti si tu, la randul tau, sa scrii guest post-uri.
Comenteaza pe alte blog-uri ce au o nisa similara cu a ta. Atentie insa ca informatiile sa fie cu adevarat utile, si nu promotionale. Persoanele vor sesiza expertiza ta si vor fi inclinati sa te urmareasca.
Lanseaza-ti blog-ul printr-un concurs. Unul dintre cele mai bune metode este sa oferi un premiu celor ce pun cap la cap anumite informatii ce se pot regasi in mai multe post-uri de pe blog – un fel de „gaseste comoara, bazandu-te pe anumite informatii disparate”. In acest fel, poti sa atragi oamenii si sa ii retii sa citeasca post-uri, complet.
Alege tacticile care se potrivesc cel mai bine modelului si stilului tau de business.
Ce tactici ai folosi(t) si tu pentru a iti promova blog-ul de business inca de la lansarea acestuia? Parerea ta conteaza – comenteaza mai jos!
Ca sa fii eficient, alege cu atentie retelele sociale pe care esti prezent. Selecteaza-le in functie de calitatea celorlalti membri si de oportunitatile care ti se deschid. KeyPeople este cea mai mare comunitate romaneasca premium a oamenilor de afaceri influenti (middle si top management), accesul fiind filtrat de catre redactia DailyBusiness.ro.
KeyPeople are peste 4.000 de membri exclusivi, care nu mai pot fi gasiti pe alte retele sociale. Atmosfera din KeyPeople este adaptata la nevoile oamenilor de afaceri din Romania. DailyBusiness.ro, publicatia pe care o cititi cu regularitate de peste 4 ani, garanteaza acest lucru.