Tranzactia, anuntata anterior, se cifreaza la 3,1 miliarde de dolari.
Firme ca Yahoo, Microsoft, AT&T au ridicat obiectii privind aceasta tranzactie, deoarece ea va conferi companiei Google controlul a peste 80% din publicitatea online mondiala.
Aprobarea operatiunii este asteptata de mult timp, deoarece Comisia Europeana decisese in ianuarie sa nu emita obiectii fata de preluarea DoubleClick de catre Google. Institutia nu a respins niciodata o tranzactie fara a trimite inainte obiectii formale.
Impotriva tranzactiei s-au ridicat insa obiectii potrivit carora cele doua firme vor avea acces la o baza de date foarte mare de informatii despre consumatori.
Preluarea DoubleClick de catre Google va duce la pozitii dominante pe piata, atat pe segmentul de reclame „pay per click” (unde Google este lider de piata in prezent), cat si pe segmentul de publicitate online pe baza de bannere (unde DoubleClick detine suprematia), a scris presa internationala.
Tranzactia a primit aprobarea Comisiei Federale din SUA in decembrie anul trecut. In ultimii 6 ani, Comisia Europeana nu a respins nici o tranzactie aprobata de catre autoritatile americane.
Google, cea mai mare companie online din lume, preia DoubleClick de la firma cu capital privat Hellman & Friedman, care a cumparat la randul ei DoubleClick acum 2 ani, pentru 1,1 miliarde de dolari.
Achizitia DoubleClick este cea mai mare din istoria Google, care a cumparat YouTube pentru 1,76 miliarde de dolari (1,33 miliarde de euro) in noiembrie 2006.