„Dupa mai multe saptamani de speculatii, Zynga, producatorul FarmVille, CityVille si alte jocuri destinate Facebook, a facut cerere pentru o oferta publica care ar putea evalua compania pana la 20 de miliarde de dolari”, au declarat surse apropiate situatiei, potrivit Mediafax.
Persoane apropiate situatiei estimeaza ca Zynga ar putea obtine pana la doua miliarde de dolari prin listarea care ar evalua compania la 20 miliarde de dolari.
Zynga urmeaza exemplul altor companii web, precum LinkedIn, Pandora Media si Groupon, care vor sa profite de interesul investitorilor pentru brandurile de Internet care se dezvolta rapid.
Spre deosebire de aceste companii, multe dintre ele neprofitabile sau care au anuntat pierderi pentru ca vor continua investitiile in dezvoltare, Zynga a demonstrat ca esre profitabila.
Zynga a raportat pentru anul trecut un profit net de 91 milioane de dolari, la venituri de 597 milioane dolari, in crestere de la pierderi de 53 milioane de dolari si venituri de 121 milioane de dolari in 2009.
„Rata lor de crestere este uimitoare”, a declarat Michael Pachter, analist la firma Wedbush Securities.
In raportul financiar al Zynga se arata ca veniturile companiei provin aproape exclusiv din vanzarea de produse virtuale, prin intermediul jocurilor online gratuite, sistem putin folosit in SUA dar obisnuit in China si Coreea de Sud.
O serie intreaga de bunuri virtuale pot fi achizitionate cu bani reali prin intermediul jocurilor Zynga, precum tractoare in FarmVille, care ajuta jucatorii sa creasca productivitatea terenurilor cultivate, sau energie in cazul CityVille, care permite participantilor sa construiasca structuri sau sa faca alte activitati.
Cumpararea acestor bunuri nu este necesara pentru a participa la jocurile Zynga, iar in raportul companiei se arata ca numai o mica parte dintre utilizatori platesc ceva.
Totusi, achizitiile ajuta jucatorii sa progreseze mai repede si sa se laude pe Facebook cu proprietatile lor virtuale.
In primul trimestru al acestui an, 94% din veniturile Zynga au provenit din produsele virtuale, iar restul din publicitate.
Aranjorii ofertei publice initiale sunt Morgan Stanley, Goldman Sachs Group, Bank of America Merrill Lynch, Barclays Capital si J.P. Morgan Chase.