Dupa declaratiile explozive facute la suspendarea serialului „Two and a half men”, Charlie Sheen a fost pentru cateva zile in atentia presei de profil.
Chiar in aceasta perioada, mai exact miercuri, la ora 1 noaptea (ora Romaniei), el si-a facut cont pe Twitter, cunoscut portal de micro-blogging. In 24 de ore de la crearea contului @CharlieSheen, oamenii care urmaresc postarile lui Sheen s-au strans in numar de un milion.
Performante similare au avut de la crearea Twitter doar cantaretul Kanye West (@KanyeWest) si realizatorul tv Conan O’Brien (@ConanOBrien).
Crearea contului a fost ideea lui Robert Marin, impresarul lui Charlie Sheen, care a considerat ca acesta este modul cel directin care actorul poate comunica cu fanii sai. De crearea contului precum si de un scurt training pentru initierea lui Sheen in gestionarea contului de Twitter s-a ocupat compania Ad.ly, specializata in imaginea online a vedetelor. Ad.ly obtine pentru administrarea acestor conturi sume intre 1.000-20.000 dolari lunar, in functie de complexitatea comunicarii si de notorietatea titularului de cont.
La ora redactarii materialului, @CharlieSheen avea 1.171.855 de followers.
Termeni tehnici
Spre deosebire de Facebook sau alte site-uri de socializare, in care acordarea prieteniei este reciproca, pe Twitter comunicarea are doua sensuri complet diferite.
Daca pe un site gen Facebook, soliciti sa intri in lista de prieteni a cuiva si el accepta, atunci el poate vedea postarile tale si tu pe ale lui. Pe Twitter, daca urmaresti ce scrie cineva, respectivul nu urmareste automat ceea ce scrii tu. Este nevoie sa solicite in mod expres acest lucru.
Din acest motiv, pe site-uri gen Facebook sau hi5, oamenii din lista se numesc „prieteni” („friends”), in timp ce pe Twitter oamenii care urmaresc ce scrii se numesc „followers” (in romana s-ar putea traduce „urmaritori”) iar in alta categorie numita „following” apar cei pe care ii urmaresti.