Concluziile rezulta dintr-un studiu comandat de Cisco si efectuat de Illumina Global in 24 de orase din sase tari emergente – Rusia, Polonia, Africa de Sud, Mexic, Brazilia si Argentina.
Atat cetatenii, cat si companiile considera ca administratiile locale trebuie sa se implice pentru a se putea exploata intregul potential al Internetului
Studiul mai arata ca cetatenii solicita administratiilor locale sa joace un rol principal in oferirea de servicii online si facilitarea crearii de infrastructuri Internet de inalta calitate.
„Am efectuat aceasta cercetare extinsa pentru o mai buna intelegere a tranzitiei care are loc in tarile emergente. Datorita densitatii lor demografice, orasele cunosc o raspandire mai rapida a conectivitatii si prezinta indicii mai timpurii privind cererea de servicii online. Acesta nu doar ajuta municipalitatile sa stabileasca prioritati privind implementarea de servicii online, ci si ofera administratiilor nationale indicatii clare despre asteptarile restului populatiei in ceea ce priveste ofertele de servicii online”, a spus Paul Mountford, president of emerging markets, Cisco.
„In timp ce unii factori din spatele adoptarii IT&C tind sa fie influentati preponderent de administratiile nationale, exista si factori din sfera de competenta a administratiilor municipale sau metropolitane care pot face o diferenta semnificativa. Strategiile administratiilor nationale si locale privind comunicatiile in banda larga sunt necesare pentru exploatarea optima a oportunitatilor oferite de retelele IP. De asemenea, se manifesta necesitatea de imbunatatire a competitivitatii in implementarea de tehnologii Web 2.0, a declarat Enrique Rueda-Sabater, director of strategy for Cisco in Emerging Markets.
Dintre toate posibilele obstacole, principalele trei identificate de cetateni si de companii ca impiedicand utilizarea (sau utilizarea mai extinsa) a Internetului au fost competentele tehnice, accesibilitatea si costurile. Desi aceste trei obstacole au o relevanta diferita in diversele segmente ale populatiei, cel mai frecvent mentionat, atat de catre cetateni, cat si de catre companii, a fost cel cu privire la competentele tehnice.
Pentru 26% dintre companii si 29% dintre cetateni, lipsa competentelor si a cunostintelor tehnice reprezinta principalul obstacol in calea utilizarii Internetului.
Cea mai semnificativa cerinta nesatisfacuta (asteptari privind utilizarea in viitor, comparativ cu utilizarea actuala) este cea pentru servicii din sfera de competenta a administratiilor – ocupare a fortei de munca, invatamant si resurse pentru servicii de sanatate. De exemplu,releva studiul Cisco, 18% dintre persoanele intervievate utilizeaza deja servicii pentru ocuparea fortei de munca, in timp ce 51% doresc sa le utilizeze in viitor.
Cetatenii si companiile doresc o implicare mai activa a administratiilor in promovarea accesarii si utilizarii Internetului. Majoritatea covarsitoare a companiilor (80%) si a cetatenilor (77%) considera ca administratiile ar trebui sa faciliteze accesarea Internetului. In plus, majoritatea companiilor sugereaza ca administratiile ar trebui sa confere o prioritate sporita investitiilor in infrastructurile Internet.