Astfel, 75% dintre cele 97 de organizatii din intreaga lume care au participat la studiu, au aratat ca utilizeaza, in primul rand, instrumentele mediilor de retele sociale destinate consumatorilor, in timp ce aproximativ 50% din acelasi grup au identificat si utilizarea microblogurilor.
Instrumentele retelelor sociale se raspandesc in zone importante ale lantului valoric, incluzand marketingul si comunicatiile, relatiile interumane si departamentele de relatii cu clientii, se arata in concluziile studiului.
In cadrul marketingului si al comunicatiilor, aceste instrumente au devenit deja o parte integranta a initiativelor organizatiilor, deoarece personalul acestor departamente le-a inteles rolul si a trecut de la „transmisie” la comunicatii de tip „conversatie” sau la o interactiune mai complexa. Intreprinderile mici si mijlocii utilizeaza activ canalele retelelor sociale pentru a castiga clienti, dar ramane o oportunitate de dezvoltare si pentru companiile mai mari.
Cisco atrage insa atentia asupra necesitatii tot mai mare de gestionare si implicare IT in prezenta companiilor pe retele sociale, in conditiile in care numai una din sapte companii a remarcat un proces formal asociat adoptarii instrumentelor de retele sociale destinate consumatorilor necesar companiei, indicand faptul ca riscul potential asociat acestor instrumente in cadrul intreprinderii este neglijat sau insuficient inteles.
De asemenea, numai unul din cinci participanti a identificat necesitatea unor politici referitoare la utilizarea tehnologiilor de retele sociale destinate consumatorilor in companie.
Potrivit studiului, organizatiile au inca nevoie sa defineasca cine se ocupa de strategiile mediilor sociale externe, pentru ca fara a avea macar un responsabil in cadrul companiei, aceste initiative sunt foarte greu de controlat si de gestionat.
De de alta parte, numai unul din zece respondenti a remarcat implicarea IT directa in ceea ce priveste initiativele retelelor sociale externe. Desi, in general, departamentul IT nu este implicat ca factor decizional principal, respondentii au recunoscut necesitatea adaptarii si integrarii corespunzatoare a acestor instrumente in procesele existente ale companiei pentru a obtine beneficii maxime.
Retelele sociale vor fi tot mai utilizate de companii in viitor, dar reprezentantii Cisco atrag atentia ca trebuie rezolvate cateva chestiuni: cand, cum si ce initiative se vor introduce (sau nu se vor introduce); cum vor fi gestionate tehnologiile care permit acest lucru; si cum se va gestiona modul in care angajatii utilizeaza aceste tehnologii.
Studiul se bazeaza pe interviuri sustinute cu 105 participanti reprezentand 97 de organizatii din 20 de tari din toata lumea. Efectuata intre aprilie si septembrie 2009, cercetarea a fost realizata de facultati de economie de varf din Statele Unite si Europa.
Cisco este unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata echipamentelor si solutiilor pentru retelele de comunicatii.