Anuntul a facut valuri, deoarece pare neobisnuit ca o companie „sobra” precum Cisco sa fie interesata de o retea sociala online lansata in trecut si aproape uitata in prezent.
Oficialii Cisco au refuzat sa comenteze in privinta achizitiei Tribe.net.
Cisco se pregateste pentru ziua in care internautii vor fi dispusi sa acorde tot mai mult din timpul lor pentru aceste retele sociale, iar prin aceasta achizitie urmareste sa devina o companie orientata cat mai mult spre consumator, comenteaza analisti din piata.
Recent, Cisco a cumparat si Five Across, o fima de design de retele sociale online si va putea crea pentru marile corporatii servicii asemanatoare MySpace, care sa reuneasca clientii acestora in retele sociale.
Acest proiect ilustreaza noile moduri in care marile corporatii ar putea utiliza retelele sociale, un fenomen modern al lumii digitale.
In ultimii ani, Cisco a mai achizitionat si Linksys, o companie producatoare de echipamente wireless, fapt care a adus logistica necesara pentru ca marii clienti media ai Cisco sa poata oferi consumatorilor individuali acces facil la orice produs media online.
Cisco are aproape 55.000 de angajati si produce echipamente de retea pentru mari operatori telecom si alte mari companii. Tribe.net, un site aproape uitat, construit de opt entuziasti, a fost demult depasit, ca numar de utilizatori, de mari retele sociale precum MySpace sau Facebook, scrie New York Times.
Noii mari jucatori interesati de retelele sociale sunt de parere ca in curand acestea vor deveni la fel de omniprezente ca si site-urile web. Scopul lor este sa creeze uneltele necesare care sa permita tuturor, de la oamenii simpli pana la candidatii la presedentie sau marile companii, sa isi creeze retele sociale croite pentru proprii lor prieteni sau fani.
Tribe.net. a fost unul din primele site-uri care a pus la dispozitia publicului retele sociale specializate in anul 2004, cand Bono, solistul de la U2, a cerut sa fie creata o retea sociala dedicata luptei anti-saracie.
Astfel a luat nastere One.org si o campanie condusa de Bono, care apoi a apelat la Yahoo pentru a extinde reteaua.
Co-fondatorul Netscape, Marc Anderssen si co-fondator al proapat lansatei retele online Ning, este de parere ca actualele retele sociale nu permit suficient oamenilor sa construiasca si sa creeze propriile lumi, adica exact ceea ce isi doresc utilizatorii sa faca.
Deocamdata, retelele sociale se inmultesc pe zi ce trece. Compania Nike, Universitatea din Carolina de Sud, si un senator american sunt printre cei mai noi utilizatori care si-au creat propriile retele sociale. Multe dintre acestea se lanseaza in urma unor interese de nisa, ca de exemplu Shelfari, o companie din Seattle care a creat o retea sociala in care iubitorii de carti sa isi exprime opiniile, si care a atras recent o investitie din partea Amazon.com.
Pentru a usura fenomenul de „migrare” de la o retea sociala la alta, se doreste ca in viitor sa fie introdus OpenID, un fel de carte de identitate online care sa scuteasca internautii de la introducerea repetata a datelor personale de cate ori doresc sa intre intr-o retea sociala.
Multi experti in retelele sociale online, printre care si fosti angajati sau parteneri ai Tribe.net, sustin ideea introducerii unui standard precum OpenID.