Studiul arata ca cititorii online de stiri citesc in procent de 77% din materialele pe care isi propun sa le parcurga, in comparatie cu cititorii de ziare in format broadsheet, care citesc doar 62%, si cu cititorii de tabloide, care citesc doar 57%.
Analistii care au realizat studiul au spus ca analizele lungi sunt citite in mare proportie de catre internauti, ceea ce demonteaza mitul conform caruia pe Internet nu rezista decat stirile scurte.
Studiul a mai demonstrat ca oamenii in general acorda mai multa atentie stirilor scrise sub forma de lista sau de interviu (intrebare-raspuns) si ca prefera fotografiile gen documentar celor realizate in studio.
Esantionul de cititori a fost format din 600 de oameni din SUA, dintre care 51% barbati, toti cu varsta cuprinsa intre 18 si 60 de ani. Ei au fost urmariti pe durata unei zile in care au citit ziarele pe hartie si online.
Ei au avut libertatea de a naviga oriunde pe Internet. Studiul a relevat faptul ca 75% dintre cititorii de presa scrisa sunt metodici comparativ cu doar jumatate dintre internauti. Cititorii metodici au tendinta de a citi de sus in jos fara a scana in jurul paginii, precum si de alege formatul pe doua pagini pentru presa scrisa, dar si de a reciti anumite materiale.