Comcast va distribui productiile NBC si News Corp. pe site-ul Fancast.net, care va fi lansat curand, si pe Comcast.net, care atrage 15 milioane de vizitatori unici lunar.
In schimb, furnizorul de servicii prin cablu isi va putea distribui propriul continut video precum „E!”sau „Golf Channel” pentru o parte din veniturile din publicitate atrase de proiectul NBC/News Corp.
„Participarea Comcast reprezinta confirmarea strategiei noastre de a plasa continut video protejat si de cea mai buna calitate in cat mai multe locuri posibil”, a declarat directorul executiv al NBC, Jeff Zucker, relateaza serviciul CNET News.
Comcast se alatura astfel companiilor AOL, MSN si Yahoo! si MySpace, cei 4 mari rivali pe online ai YouTube, pentru a oferi internautilor accesul gratuit la serviciul anuntat de cele doua consortii producatoare de filme si programe TV, NBC Universal si News Corp.
Intelegerea presupune de asemenea, folosirea tehnologiei de distributie video si administrare media „ThePlatform”, detinuta de Comcast.
Luna trecuta, NBC si News Corp. au anuntat lansarea in vara a unui proiect asemanator, in incercarea de a intra in competitie directa cu YouTube, motiv pentru care au apelat la AOL, MSN si Yahoo, cei trei mari rivali pe online ai YouTube, pentru a oferi internautilor accesul gratuit la un serviciu de distributie a materialelor video asupra carora detin drepturi de autor.
Utilizatorii vor putea viziona clipuri muzicale, seriale TV si filme integrale, precum „The Devil Wears Prada” si „Borat”, dar si succese de box-office ale Universal Studios, precum „The Bourne Supremacy”. O mica parte din materialele prezente pe site vor fi vandute intr-un mod asemanator celui practicat de iTunes.
CBS, un alt consortiu media american a anuntat de asemenea lansarea unui portal de distributie de continut video gratuit, prin care va promova propriile programe si materiale video in parteneriat cu alte companii online precum, Joost, Veoh, Sling Media, AOL, Microsoft si CNET Networks.