In aceeasi perioada, in sistemul ePayment s-au procesat 2,08 milioane de tranzactii, la o valoare de 121 de milioane de euro.
„Piata de comert electronic a intrat in etapa de maturizare, caracterizata printr-un ritmn moderat de crestere, diversificarea produselor si serviciilor oferite online si cresterea numarului de cumparatori care aleg plata online cu cardul. Anul 2010 a fost marcat de intrarea a noi comercianti pe piata, care au cautat atat extinderea businessului in mediul online, cat si solutii mai avantajoase la costuri mai mici. Cumparatorii, pe de alta parte, au fost foarte receptivi la promotii si reduceri de pret, astfel incat campaniile cu concept clar si implementare eficienta au reusit sa atraga platitori din offline in online”, a declarat Daniel Nicolescu, CEO Gecad ePayment.
In 2010, in sistemul ePayment, valoarea medie a unei tranzactii a fost de 58 de euro, in scadere fata de valoarea inregistrata in 2009, de 79 de euro. Industriile in care s-au procesat cele mai multe tranzactii online au fost: telecomunicatiile, turismul, plata utilitatilor, serviciile, etailul si divertismentul.
Lunile in care s-au inregistrat cele mai multe tranzactii au fost: mai – cu 210.000 de tranzactii, generate in special de cumparatorii care au achizitionat pachete de vacanta pentru sezonul estival si decembrie – cu 205.000 de tranzactii, majoritatea reprezentand cumparaturi facute cu ocazia sarbatorilor de iarna.
„In prima parte a lui 2010 volumul tranzactiilor a continuat tendinta crescatoare din 2009. In iunie, iulie si august s-a inregistrat o diminuare a volumului tranzactionat cu 15-25% fata de lunile precedente, evolutie care s-a datorat mai degraba unor circumstante conjuncturale decat crizei economice. Incepand cu luna septembrie, tendinta ascendenta a fost reluata, volumele tranzactionate ajungand la cotele atinse in prima parte a anului. Evolutia incurajatoare din ultimele 4 luni ne determina sa avem o perspectiva optimista pentru 2011, cand estimam o crestere cu 30% fata de 2010 a volumului tranzactiilor ecommerce”, a declarat Marin Mitroi, Director General Romcard.
Pentru 2011, estimarile Gecad ePayment indica aceeasi tendinta ascendenta si ritm de crestere ca si in 2010. Pe piata se vor impune comerciantii online care se diferentiaza atat prin pret, dar mai ales prin pachetele de produse si servicii oferite. De asemenea, magazinele online se vor diferentia din ce in ce mai mult fata de cele traditionale prin introducerea de produse noi, specializate sau de nisa, in contextul in care vor fi favorizate atat de avantajul proximitatii – la un click distanta de cumparator, cat si de costurile reduse de stocare si prezentare a produselor.