Cifrele se refera la totalitatea tranzactiilor, indiferent de metoda de plata sau de nationalitatea cumparatorilor.
Peste 80% dintre europeni au cumparat online, anul acesta.
Produsele care se vand in continuare cel mai bine online sunt cele de IT, cartile dar si pachetele de membership, iar cumparatorii cei mai fideli mediului online sunt cei din segmentul corporate. Publicul este in continuare reticent in a achizitiona produse foarte scumpe de pe internet, avand nevoie, in acest caz, de un surplus de informatii.
„Strategia care va asigura succesul pe o piata extrem de concurentiala, ca retailul, inseamna imbinarea mediului clasic, offline, cu online-ul. Internetul poate propulsa, prin multitudinea de informatii disponibile publicului, atat procesul de vanzare online, cat si cresterea vanzarilor din offline”, a afirmat Iordan, in cadrul evenimentului Retail Inovation, organizat marti de Evenys.
Managerul de web marketing a mai subliniat faptul ca investitorii romani se lasa inca influentati de o serie „mituri” la adresa Internetului.
„Unii traiesc cu impresia ca e suficient sa ai un site ca sa faci e-commerce. Gresit, desi unii au site-uri, utilizatorii nu gasesc ce cauta pe el. Nu e suficient sa ai o pagina web, fara sa tii cont de mixul necesar: design, continut, vizibilitate. Trebuie inteles modul in care utilizatorii percep site-ul”.
Un alt mit existent printre vanzatorii romani, este ca traficul reprezinta cel mai important element, care asigura succesul.
„Traficul e varful piramidei, pana ajungi sa te gandesti la varf, trebuie sa ai o baza foarte solida. Or, baza este obiectivul unui site, care ofera informatii, transmite mesaje. Daca nu ai o baza care sa asigure aceste elemente, el va fi greu de valorificat”, a adeclarat Adriana Iordan.
Pentru a vinde eficient online, site-ul trebuie sa imbine o serie de caracteristici: usurinta in utilizare, programare, design si continut, posibilitatea de masurare si testare, imbinarea obiectivelor de business cu nevoile consumatorilor, si un bun management al brandului.
„E adevarat ca oamenii din online sunt mai agresivi, mult mai critici, vor raspandi foarte repede vestea daca un brand li se pare prost. In acest caz e bine sa reactionati repede, nu va ascundeti, si nu ignorati efectele unor comentarii negative, pentru ca se vor intoarce impotriva voastra”, a mai spus Iordan.