Magazinele online romanesti care folosesc solutia ePayment au inregistrat un total de 344.000 tranzactii, cu o valoare totala de 29,5 milioane de euro.
Cresterea concurentei pe piata, planurile de dezvoltare si schimbarea comportamentului consumatorului care devine din ce in ce mai pretentios, au determinat companiile sa caute noi metode si canale prin care sa isi poata creste vanzarile, iar mediul online ofera oportunitati interesante, sunt de parere oficiali ai companiei de plati online
„Principala realizare in 2007 este aceea ca mediul online si-a aratat adevaratul potential. Avem clienti care au inceput sa lucreze cu noi in 2007 si care inregistreaza un important procent din vanazari prin canalul online, iar strategia de dezvoltare a intregii companii este chiar dictata de oportunitatile, competitia si obiectivele online”, a spus Carmen Sebe, director executiv al GeCad ePayment.
Cea mai buna perioada a anului 2007 a fost ultimul trimestru. Astfel, in perioada octombrie-decembrie vanzarile au fost de 9,9 milioane de euro, o contributie importanta avand-o pachetele turistice pentru luna decembrie care se vand inca din octombrie. In ultimele doua luni ale anului trecut, valoarea tranzactiilor a depasit 6,2 milioane de euro, in crestere cu 153% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Potrivit statisticilor GeCad ePayment, in perioada sarbatorilor, romanii au cumparat in special pachete turistice, produse IT&electrocasnice, jucarii si cadouri de pe site-urile specializate dar si produse si servicii de telecomunicatii.
„In ceea ce priveste evolutia pietei in 2008, pentru finalul anului estimam o valoare totala de 70 de milioane euro si un numar de 780.000 de tranzactii. De asemenea, ne asteptam sa creasca si ponderea platilor online din piata totala de comert electronic, de la 15-20% cat este in prezent, la 25%”, afirma Carmen Sebe.
In intreg anul 2006 s-au realizat 107.000 de tranzactii online, echivalentul cu o valoare de 9,6 mil. euro.