Aproximativ 6 din 10 companii care au realizat campanii in social media isi
vor mari bugetul pentru 2012 cu pana la 25%.
„Faptul ca o buna parte dintre companiile care au avut de-a face cu
social media si-au programat un buget mai mare pentru 2012, precum si bugetarea
unor sume mai ridicate de cei care apeleaza la agentiile de specialitate arata increderea
crescuta a companiilor in social media si in rezultatele pe care aceste aceasta
le poate aduce”, spune online project manager GfK Romania, Traian
Nastase.
In ceea ce priveste ponderea activitatilor de social media in totalul
bugetului de marketing si comunicare in 2011, 37% dintre companii au directionat
intre 1 si 15 procente catre aceste activitati.
Este interesant de remarcat faptul ca exista ceva mai multe companii mari
(peste 250 de angajati) care aloca intre 16 si 25% din buget pentru social
media (20% fata de 15% din total esantion), in timp ce in randul companiilor
mici (sub 50 de angajati) sunt mai multe care aloca mai degraba pana in 5% din
buget (17% versus 13% din total esantion).
Reprezentantii companiilor care au apelat la agentii de specialitate in
2011 estimeaza o crestere mai mare a bugetului pentru 2012. 19% dintre acestia se
asteapta ca in 2012 investitia in social media sa creasca mai degraba cu 51-75%.
Datele fac parte dintr-un stiudiu GFK multiclient si a fost aplicat pe 410 persoane responsabile cu activitatea de
comunicare din companii care au facut sau intentioneaza sa faca campanii in
social media in 2012.