Modul exact in care organizatorii pot obtine profit din difuzarea in mediul virtual al acestor evenimente nu este inca stabilit, desi masuratorile efectuate in timpul concertului din Denver au aratat un numar de 1.200 de persoane prezente online pe tot parcursul concertului si un numar total de 40.000 de vizitatori pe site, scrie Reuters.
Surse de venit pentru organizatori pot fi obtinute atat din vanzarea unui bilet virtual pentru a participa la aceste evenimente in lumea online, cat si din pretul unui pachet pay-per-view via internet. Mai mult, advertiserii isi vor putea plasa bannere interactive atat in Second Life (o platforma virtuala de interactiune sociala), cat si pe pagina de televiziune prin internet.
Totusi exista cateva impedimente in viitorul acestei inovatii. Problemele tehnice care survin in cadrul Second Life atunci cand mai mult de 30 de avataruri (reprezentari virtuale ale persoanelor) se grupeaza in acelasi loc au obligat Tantra World Wide, organizatorul evenimentului din Denver, sa transpuna acelasi eveniment in 25 de locatii diferite din lumea virtuala.
Apoi vine problema biletelor pentru participarea la concert. La fel ca in viata reala, prietenii din lumea virtuala doresc sa participe impreuna la un concert si nu sa fie asezati intamplator in locatii diferite. In opinia direcorului general al Tantra World Web, Farook Singh, problema ar putea fi rezolvata prin crearea unui spatiu virtual special pentru asemenea evenimente, care sa poata reprezenta toate aspectele unui concert real.
De asemenea, fanii care scot din buzunare bani virtuali la asemenea evenimente vor dori sa priveasca un eveniment cat mai apropiat de realitate.
Succesul evenimentelui mondiale Live 8 – o serie de concerte desfasurate simultan in mai multe capitale din lume, pentru care aproape 5 milioane de internauti au apelat la AOL pentru a putea privi concerte live, a stimulat companii precum Control Room sau Mania TV sa adopte businessul transmiterii online a concertelor live.
Intre timp au aparut locuri de intalnire virtuale ale fanilor muzicii, precum Knitting Factory, the Gig, CenterStaging’s, sau rehearsals.com, care inregistreaza si transmit online toate evenimentele organizate de acestia.
Potentialul acestui sistem, denumit simulcasting (transmiterea simultana a evenimentelor live pe mai multe platforme virtuale), ar putea deveni produsul cel mai bine vandut in viitorul showbusiness-ului mondial, a declarat, pentru Reuters, Farook Singh, care detine compania Tantra World Wide, organizatoare a evenimentului din Denver.
„In mod normal, cand transmiti un eveniment simultan, fanii vad o singura platforma, cea pe care o privesc. Dar scopul nostru este de a crea acelasi eveniment pe trei platforme diferite”, a spus Singh. De exemplu, cei care privesc prin internet un concert transmis de Mania TV, urmaresc nu numai unghiurile multiple prin care transmit mai multe camere video, ci si din perspectiva unei camere speciale din Second Life, care arata mai multe secvente ale avatarurilor trupelor din concert.
Intre timp, utilizatorii Second Life pot privi atat avatarurile din lumea virtuala, cat si transmiterea video a concertului pe un ecran amplasat in spatele scenei virtuale. In acelasi timp, spectatorii din studiourile companiei Mania TV pot privi evenimentul live si pe cele doua platforme, cea online si cea virtuala.
Urmatoarea editie a seriei de concerte Live Earth ar putea deveni obiect de studiu pentru cum se poate organiza un astfel de eveniment online si cum se poate face profit din exploatarea media online. Astfel, pe langa sustinerea de concerte in mai multe locatii din lume, producatorii Live Earth vor transmite evenimentele live via MSN, unde utilizatorii vor putea alege din ce unghi de filmare vor sa vada concertul si vor putea urmari la alegere oricare din concertele intregului eveniment.