In 2007, aproximativ 80% din evenimentele cu vanzare de bilete din Romania au fost sustinute de catre artisti straini, restul de 20% fiind concerte sustinute de catre artisti romani.
Evenimentul sustinut de trupa The Rolling Stones in Romania in 2007 a insemnat pentru TicketPoint, care este o linie de business a retailerului Diverta, vanzari de 50.000 de bilete, intrucat compania a avut exclusivitate pe online in ceea ce priveste distributia de bilete.
Tot printre concertele care au contribuit semnificativ la vanzarile de bilete in 2007 au fost cele sustinute de George Michael, la care TicketPoint a comercializat 25.000 de bilete si Deep Purple -13.500 de bilete.
Ca o comparatie, cele mai bine vandute bilete pentru un concert sustinut de o trupa romaneasca au fost cele pentru aniversarea Iris, TicketPoint comercializand 8.000 de bilete.
Pretul mediu platit de catre cumparator pentru un bilet in 2007 a fost de 100 lei. Cele mai scumpe bilete au fost cele din sectorul VIP, de la concertul Rolling Stones, in valoare de 797 lei, in timp ce pentru concertul Iris pretul unui bilet a fost de 25 lei.
„Consider ca pretul mediu de 100 de lei este reprezentantiv pentru intreaga piata, nu numai pentru TicketPoint.ro”, a spus pentru DailyBusiness un reprezentant al companiei.
„Exista o discrepanta intre preturile biletelor, situate la un nivel european, si veniturile romanilor. Din aceasta cauza, niciunul dintre concertele din 2007 nu a avut loc cu casa inchisa. Paradoxal, cele mai cautate bilete au fost cele din Gazon A, zona in care fanii pot ajunge foarte aproape de scena si de artisti, dar unde pretul este cu pana la 30 procente mai mare fata de medie”, a declarat Andrei Tuturuga, coordonator departament evenimente la TicketPoint.
Pentru 2008 sunt anuntate spectacole importante, printre acestea regasindu-se Iron Maiden, Kylie Minogue, Lenny Kravitz, BestFest, Paradise Lost si The Havana Lounge.
Printre jucatorii importanti de pe piata online de bilete din Romania se numara Bilete.ro, BLT.ro, Bilet.ro sau VreauBilet.ro.
Ticketpoint.ro are, conform propriilor estimari, 70% cota de piata pe segmentul biletelor online. Piata de bilete online era estimata la jumatatea lui 2007 la o valoare de 1,5-2 mil. euro de catre mai multi jucatori.
In 2007, pe intreaga piata de bilete, vanzarile online au reprezentat 20% din total, asteptandu-se o crestere de 10 procente pe acest segment in anul curent, conform reprezentantilor Ticketpoint.ro.