Cele mai multe inscrieri au fost inregistrate in categoria blog personal, 212 bloguri, urmata de categoria cel mai popular blog, cu 120 de inscrieri, si blog de divertisment, cu 111 bloguri inscrise.
Noutatea din acest an a constituit-o categoria de Microblogging, dedicata utilizatorilor retelei Twitter, care a ajuns in prima zi la 122 de inscrisi.
Pe langa cele doua categorii in care castigatorii vor fi desemnati prin vot public, personal & infotainment si microblogging, mai sunt si doua categorii care vor fi jurizate, profesional si comunicare, avand 229 de participanti in prima zi de inscrieri.
Prima editie a Roblogfest a avut loc in 2006 din initiativa lui Dragos Novac, proprietarul Krogos Software si al proiectelor FourHooks, Metropotam, Podio, Invita si Blonda. In 2006, au fost 206 inscrisi, in 2007, aproximativ 1.500 de inscrisi, iar in 2008 numarul a crescut la 3.000 de inscrisi.
In luna ianuarie a acestui an, au fost monitorizate peste 24.000 de bloguri, dintre care 11.475 au publicat cel putin un post, potrivit Barometrului Blogosferei realizat de Zelist.ro, instrument de monitorizare a blogosferei si a presei romanesti, dezvoltat de compania TreeWorks. Totodata, comparativ cu luna decembrie a anului trecut, numarul de posturi din luna ianuarie a crescut cu 13,5%, la 17.140, iar numarul de comentarii a crescut cu 87,66%, la 159.951.
Investitiile in promovarea pe bloguri sunt inca mici, iar rezultatele imediate sunt vizibilitatea si notorietatea, acest demers fiind mai degraba un exercitiu de relatii publice decat advertising propriu-zis, au declarat anterior pentru DailyBusiness.ro, principalii jucatori din retailul online care au ales aceasta metoda de promovare. Pe termen lung insa, spun ei, se poate dovedi o investitie valoroasa.
In primul studiu asupra pietei de publicitate online din Romania, realizat de PricewaterhouseCoopers si asociatia de profil IAB, s-a demonstrat ca valoarea pietei a fost in 2007 cu 33% mai mare decat au estimat principalii jucatori, iar in prima jumatate din 2008 s-au incasat deja trei sferturi din banii atrasi pe intreg anul 2007.
Piata de publicitate online din Romania a valorat 42,6 milioane lei in 2007 (12,7 mil. euro, la cursul mediu anual), conform studiului, in conditiile in care cifra cunoscuta pana anul trecut, rezultata din estimari ale principalelor jucatori, era de circa 9 milioane de euro.
In prima jumatate a anului trecut, piata a inregistrat deja o valoare de 33,8 milioane lei (9,2 mil. euro), conform studiului realizat de PwC si IAB.
Astfel, in prima jumatate a lui 2008, valoarea pietei de publicitate online aproape s-a dublat fata de aceeasi perioada a lui 2007, cand piata se situase la circa 4,8 mil. euro.