- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Consumatorii UE cumpara mai mult online, dar evita magazinele din strainatate

09 Mar, 11:46 • Redactia DailyBusiness
Procentul de consumatori din U.E. care au cumparat cel putin un articol pe Internet a crescut din 2006 pana la finele lui 2008 de la 27% la 33% insa, cu toate acestea, numarul celor ce au comandat online produse dintr-o alta tara decat cea in care se afla a ramas constant, la 7%, se arata intr-un raport al Uniunii Europene.
Consumatorii UE cumpara mai mult online, dar evita magazinele din strainatate

Principalele obstacole care ii impiedica pe consumatori sa comande produse sau servicii peste frontiere il reprezinta barierele lingvistice, obstacole la nivel de reglementare, piedici culturale sau, pur si simplu, lipsa de incredere a consumatorilor privind transportul la distanta. Toate acestea incetinesc dezvoltarea cumparaturilor online in UE, conform raportului.

„Trebuie sa ne asiguram ca adoptarea platformei Internet nu va fi incetinita in mod inutil din cauza incapacitatii de a elimina obstacole importante in materie de reglementare sau de a aborda probleme importante referitoare la increderea consumatorilor”, este de parere Meglena Kuneva, comisar al UE pentru protectia consumatorilor.

O treime dintre cetatenii UE care au comandat cel putin o data un produs sau serviciu online ar lua totusi in considerare cumpararea unui produs sau a unui serviciu dintr-un alt stat membru, pe Internet, daca produsul respectiv ar fi mai ieftin sau de o calitate mai buna.

Tot o treime dintre consumatorii din UE afirma ca sunt dispusi sa cumpere bunuri si servicii intr-o alta limba. Intr-o Europa multiculturala, exista cerere pentru posibilitati de alegere si pentru o varietate de oferte mai ample decat ceea ce pot oferi magazinele locale sau marcile mondiale, se arata in raportul UE.

In general, consumatorii statelor membre s-au aratat satisfacuti de cumparaturile online. Pentru grupe de produse cumparate foarte frecvent, cum ar fi produsele IT si cele legate de divertisment si activitati recreative, satisfactia consumatorilor in legatura cu achizitiile efectuate pe internet este, in medie, mai ridicata decat pentru comertul din magazine traditionale.

Principalele plusuri privind comertul online comparat cu cel traditional sunt posibilitatea de a compara preturile precum si accesul la o gama mai larga de furnizori si produse.

Consumatorii sunt mai putin multumiti in legatura cu aspecte cum ar fi disponibilitatea unor informatii clare cu privire la produse, publicitatea, protectia vietii private, probleme legate de incredere si posibilitatea returnarii produselor.

Urmărește Daily Business pe Google News