- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Cresterea profitului Google cu 35%, dezamagitoare pentru analisti

18 Jul, 12:33 • Redactia DailyBusiness
Google a anuntat rezultatele financiare pentru al doilea trimestru, dar cresterea de 35% a profitului companiei comparativ cu anul trecut nu i-a multumit pe analistii de pe Wall Street, relateaza Reuters.
Cresterea profitului Google cu 35%, dezamagitoare pentru analisti

Profitul net raportat pentru al doilea trimestru a fost in valoare de 1,25 de miliarde de dolari comparativ cu 1,31 de miliarde de dolari in primul trimestru, in scadere cu 4,6%, dar in crestere cu 35% fata de cele 925 de milioane raportate in perioada similara a anului trecut.

Google a anuntat venituri de 5,37 de miliarde de dolari in T2, in crestere cu 39%.

Veniturile provenite din activitatile companiei in alte tari decat SUA au reprezentat 52% din totalul incasarilor, intr-o usoara crestere fata de T1, ceea ce denota o dependenta a activitatii financiare a Google de situatia economiei internationale.
Actiunile companiei au scazut cu 8%, in timp ce analistii se asteptau ca Google sa anunte rezultate financiare care sa depaseasca asteptarile trimestriale. Profitul a scazut din cauza problemelor legate de managementul lichiditatilor, care in prezent se ridica la 12,7 miliarde de dolari, pe fondul ratelor volatile ale dobanzilor si costurilor ridicate cu investitiile pentru reducerea riscului legate de fluctuatia cursului.

Oficialii companiei au declarat ca veniturile din publicitatea online au fost satisfacatoare, in conditiile in care starea economiei mondiale a lasat de dorit. Analistii s-au aratat uimiti de faptul ca profiturile Google au fost afectate mai degraba de factorii neoperationali, ca ratele dobanzilor si cursurile valutare, in timp ce activitatea operationala a rezistat atat de bine provocarilor economiei internationale.

Mai concret, nu s-a schimbat nimic fundamental in activitatea Google – compania este in continuare liderul sectorului de Internet, nu si-a pierdut din cota de piata si nu pierde teren in domeniul publicitatii online, au declarat pentru Reuters analistii.

Datele financiare au fost comunicate in conformitate cu standardele GAAP.

Urmărește Daily Business pe Google News