Bjorn Hauge, seful fondului norvegian de investitii Romania Invest, impreuna cu doi parteneri din Israel, au lansat, la inceputul acestui an, pe piata locala, un site de licitatii de obiecte si servicii ce au preturi foarte mici, desi au valori mult mai mari. La peste o luna de la lansare, site-ul a atras peste 5.000 de utilizatori, dar si multe comentarii sceptice cu privire la vanzarea efectiva a acelor produse la preturile mici cu care se adjudeca.
DailyBusiness.ro a vorbit cu Bjorn Hauge despre noile investitii in site, profilul utilizatorilor, dar si raspunsul acestora la scepticismul care exista in piata.
„Majoritatea utilizatorilor sunt femei, ceea ce este putin bizar, iar acum lansam si produse, cum ar fi personal trainer sau garderobe. Vom vedea daca este interesant pentru ele”, spune Hauge.
Site-ul de licitatii, denumit myWin.ro apartine companiei North Sun SRL, care detine si alte proiecte similare in Israel, Norvegia si Suedia. Actionarul majoritar la North Sun este Bjorn Hauge.
„Mi s-a prezentat ideea si mi-a placut foarte mult. Nu sunt implicat in activitatea de zi de zi, dar sunt actionar si particip la ideile de marketing. Inca de la inceput le-am spus partenerilor mei care va fi cea mai mare problema: romanii nu vor crede in acest sistem”, a declarat Hauge. Inainte de a intra in real estate, el a lucrat in dezvoltare de software bancar.
„Sunt oameni sceptici, multi cred ca nu dam efectiv produsele pentru ca nu isi pot inchipui cum scoatem profit din asta, dar adevarul este ca nu putem pierde bani pentru ca licitatia nu se opreste decat atunci cand ne acoperim costurile”, a adaugat Bjorn Hauge.
Cititi aici despre modul cum functioneaza site-ul.
Desi exista multa neincredere fata de proiect, cel mai bun marketing este publicitatea care va fi facuta de persoanele care cumpara efectiv produse la preturi mult reduse, crede Hauge.
Pana acum pe site nu s-au licitat obiecte cu preturi de zeci de mii de euro, insa printre obiectele care au stranit cele mai mari batalii intre utilizatori au fost un ipod si un laptop Dell. „Pentru a se adjudeca un apartament sau o masina va fi nevoie sa se liciteze cateva luni, pentru ca este nevoie sa liciteze un numar mare de utilizatori”, spune Hauge.
Modelul de business al site-ului presupune ca fiecare licitatie sa aiba doua parti. In prima parte, ofertele acopera practic costurile produsului, iar in cea de-a doua, care dureaza doar cateva zile, compania obtine si profit.
„Pana acum profitul nu a fost foarte mare. La primele doua licitatii am fost pe pierdere, iar la celelalte am iesit putin peste”, mai spune Hauge.
Totusi pentru urmatorii doi ani, compania nu se asteapta la o recuperare a investitiei initiale, de 100.000 euro, pentru ca inca se lucreaza la imbunatatirea si adaugarea unor noi aplicatii pentru site.
„Mai adaugam cate ceva, cum ar fi credite gratuite daca iti aduci prietenii pe site. Vom adauga si video”, a spus Hauge. El a precizat ca noile optiuni si aplicatii vor presupune o investitie de inca 50.000 euro.
De astfel, actionarul firmei spera ca pana la finalul anului, numarul de utilizatori sa ajunga la 50.000.
„Va dura cativa ani pentru amortizare, pentru ca in urmatorii doi ani vom reinvesti veniturile”, spune Hauge.
Alti jucatori sunt deja interesati de sistem
Dupa lansarea site-ului, compania a fost deja contacta de un investitor din online care doreste sa cumpere software-ul.
„Eu sunt o persoana foarte creativa, sper sa mai realizeze cineva un proiect similar, sa vedem daca este mai bun decat mine. Am cumparat softul din Israel si l-am recladit integral, proces care a durat peste un an si inca nu functioneaza la 100% din capacitate”, a afirmat Hauge.
„Pana sa lanseze ei ceva, noi vom avea noi versiuni. Este un start foarte bun, iar urmatorul trebuie sa fie mai destept sau mai ieftin. Daca eventualul competitor va oferi produse mai ieftine, va iesi pe pierdere, iar daca alege sa dea credite (taxe de participare – n.r.) mai ieftine, atunci va avea nevoie de mai mult timp pentru a incheia o licitatie”, a mai spus investitorul norvegian.