Ceea ce spune Murdoch prin acest nou produs este ca modelul de business pe care presa online l-a abordat in ultimii 15 ani – continut gratuit si publicitate – nu mai functioneaza. Online-ul poate fi un mediu extraordinar pentru a spune povesti, dar pana acum nu s-a dovedit prea eficient in a face bani.
Asa ca seful gigantului media News Corp vine cu o solutie simpla, chiar daca nu neaparat noua: blocheaza continutul intr-o aplicatie si cere bani pentru ca oamenii sa aiba acces la el.
Vechiul model a inceput sa aiba rezultate din ce in ce mai slabe in condiitile in care site-urile cu continut gratuit s-au inmultit si a determinat multiplicarea spatiului de reclama si, in consecinta, scaderea pretului.
Adevarata problema este deficitul. Pe web nu exista asa ceva. Asta incearca sa creeze Murdoch, folosind aplicatia creata de Apple.
O alta companie, Gawker Media, incearca sa creeze acest deficit copiind modelul din televizune: in loc sa vanda spatiu, va incerca sa vanda timp.
De exemplu, in zilele in care Apple face anunturi de produs si milioane de oameni intra pe site-ul Gizmodo sa urmareasca live „acoperirea” pe blog, Gawker ar putea invita agentiile sa liciteze drepturi exclusive de publicitate.
Cele doua strategii vor da rezultate numai in conditiile in care vor oferi continut de valoare, exclusiv, pe care consumatorii nu il pot gasi in alta parte, comenteaza publicatia citata.