“In era digitala in care traim,
Internetul a schimbat fundamental nu numai modul in care oamenii
muncesc, traiesc si interactioneaza intre ei, ci si modul in care
companiile isi stabilesc directiile strategice de actiune”, este de
parere Liviu Dumitru, CEO-ul si co-fondatorul WizArt Studios.
Companiile vizionare trebuie sa adopte
un comportament proactiv si sa isi fundamenteze strategia de atragere
de new business pe un ax central, internetul.
“[b]Site-ul este elementul cheie din
mixul de marketing online[/b] care te va ajuta sa dobandesti /
generzi noi clienti, este parte activa si foarte importanta din firma
asadar trateaza-l ca atare”, a subliniat Dumitru.
Cum trebuie sa fie site-ul tau pentru a
atrage new business?
“Nu conteaza daca esti o firma mica
sau mare, indiferent de piata pe care activezi, numarul de angajati
sau cifra de afaceri, [b]succesul unui site este determinat de
calitatea acestuia[/b]. Calitatea traducandu-se in cazul de fata
printr-un aspect placut, curat, usor de navigat si intuitiv”, a mai
spus acesta.
Exista firme mici al caror site
este foarte bine pus la punct si sporeste increderea utilizatorilor,
dar si reversul medaliei, companii mari de pe site-ul carora iesi in
primele trei secunde din cauza aspectului invechit si dezordonat.
“[b]Site-ul este sediul tau
virtual[/b]. Poti sa-i faci pe vizitatori sa se simta foarte
comfortabil, sa sporeasca increderea in brand, si sa ii imbie sa
lucreze cu firma ta. Ai grija de usa de la intrare si de receptie,
home page-ul site-ului web. Prima pagina este foarte importanta in
decizia utilizatorilor de a continua navigarea si a deschide si
celelalte usi. In general homepage-ul unui site este ca prima pagina
a unei reviste. Trebuie sa vezi din prima rezumatul celor mai
importante subiecte, si trebuie sa starnesti interesul si
curiozitatea utilizatorilor de a patrunde mai adanc in site”, a
aratat Liviu Dumitru.
“Poarta peste tot in site meniul la
vedere pentru a facilita navigarea. Atentie, utilizatorii ar trebui
din maxim 3 click-uri sa ajunga oriunde pe site si sa se poata
intoarce oricand la pagina anterioara”, a adaugat el.
Afiseaza o bara de navigare care sa
afiseze explicit titlul paginilor pe care se afla in acel moment.
Pozitioneaza in zone hot (foarte vizibile) elemente precum zona de
help, de contact sau de feedback pentru a spori increderea
utilizatorilor. De asemenea termenii si conditiile de navigare sunt
foarte importanti pentru utlizatorii de internet. Trebuie sa-i
asiguri ca tot-ul e confidential si nu vor fi invadati de spam din
secunda din care isi lasa datele personale pe site-ul tau.
[b]Nu neglijati pozele[/b]. Acestea pot
afecta calitatea site-ului daca nu sunt la rezolutii bune sau
strech-uite. Pozele trebuie alese astfel incat sa reflecte
business-ul tau. Exista baze de date de poze online de unde se pot
procura foarte ieftin si fara batai de cap.
“Site-ul trebuie sa fie cross
browsing – compatibil cu majoritatea browserelor web si a
rezolutiilor. Tehnologia ne permite in ziua de astazi sa facem
site-ul scalabil (responsive) astfel incat pe orice rezolutie se va
afisa va arata la fel. De asemena, un procent de peste 10% va accesa
site-ul tau de pe terminalele mobile, nici acestia nu trebuie
neglijati. Pe cat permite bugetul poti face o versiune speciala
pentru mobil”, a mentionat seful WizArt Studios.
Poate unul din cele mai importante
aspecte ale unui site, zone de Call to action. Chiar daca vorbim de
un site de informare acest tip de butoane nu trebuie sa lipeseasca.
Utilizatorul trebuie sa fie cumva implicat si sa interactioneze cu
oamenii din spatele site-ului, fie ca este vorba de un buton de
feedback sau cerere oferta acestea trebuie sa fie pozitionate la
vedere si sa atraga atentia.
Orice firma care vrea sa tina pasul cu
cerintele si exigentele pietei globale in permanenta expansiune
trebuie sa isi considere site-ul un instrument strategic de
marketing. Procesul de diferentiere si individualizare devine din ce
in ce mai dificil in contextul de astazi, de aceea trebuie sa fim
foarte atenti la detaliile care ne proiecteaza imaginea in mintea
consumatorilor.
„Inainte de pune
in aplicare planul de promovare online, si a atrage vizitatori
calificati, trebuie sa te asiguri ca site-ul tau este gata sa ii
primeasca pe acestia si ca va reusi sa le capteze atentia ca in
final sa te bucuri de o rata de conversie peste asteptari”, a
conchis Dumitru.