- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Cum s-a vazut lupta prezidentiala din SUA in Social Media

07 Nov, 14:04 • monica.manea
Lupta electorala din Statele Unite a avut ecouri interesante si in Social Media. Cum arata electoratul din online, cum s-a vazut lupta prezidentiala si cine a castigat alegerile pe Facebook si Twitter, intr-o analiza realizata de Bridge-ul GolinHarris Bucuresti. 
Cum s-a vazut lupta prezidentiala din SUA in Social Media

Inainte de a
face o comparatie intre interactiunea in social media a celor doi
candidati trebuie sa tinem cont de context si de factorii specifici
care influenteaza dinamica prezentei pe fiecare platforma in parte”,
explica Valeriu Ispir, digital manager, GolinHarris.


In primul rand,
conturile de Facebook si Twitter ale Presedintelui Barack Obama au
mai trecut printr-o campanie electorala, deci au beneficiat de un
buget de promovare in plus, iar acest lucru este evident in numarul
total de fani (Facebook: >31,800,000; Twitter: > 21,700,000)”
spune Valeriu Ispir.

Pe de alta parte, el
arata ca, paginile lui Mitt Romney (Facebook: > 12 milioane;
Twitter: > 1,7milioane) par ca dispun de un buget actual de
sustinere mai mare
sau de o viralizare sporita.


Spre exemplu, in
ultima saptamana din luna octombrie, pagina de Facebook a lui Romney
a inregistrat cu 568,159 mai multe like-uri decat pagina lui Obama,”
a mai spus digital managerul GolinHarris.


In ciuda faptului ca
Romney a avut un engagement mai mare, datele recente oferite de
platforma de monitorizare a conversatiilor pe Facebook, dezvoltata de
reteaua sociala in colaborare cu CNN arata ca, pentru ultimele sapte zile, Obama a avut in medie cu 74%
mai multe persoane unice care l-au mentionat, doar pe Romney.


In cadrul zilei de
astazi balanta s-a inclinat covarsitor in favoarea candidatului
democrat, care a inregistrat de 2,5 ori mai multe persoane care au
generat buzz in jurul lui.


O alta platforma
interesanta si inovativa utilizata in campania din acest an a fost
construita de foursquare: ivotedmap.com, si a contorizat
check-in-urile date de alegatori la sectiile de votare.

Din pacate, nu s-a
bucurat de un succes foarte mare. Cel mai activ stat a fost New
York-ul cu doar 20.353 de check-in-uri (0,1% din populatie), conform
analizei GollinHarris.

Pe Twitter,
candidatul catre care utilizatorii au facut cel mai des trimitere in
ziua alegerilor a fost Obama
– cele mai multe mentions si reply-uri
indreptandu-se mai mult catre el si mai putin catre Romney.


Indexul Topsy care
analizeaza preferinta publicului alegator prezent pe Twitter pentru
unul sau celalalt dintre candidati a inregistrat ieri 74 de puncte
din 100 pentru Obama si 59 de puncte din 100 pentru Romney.


Practic mentiunile
pe Twitter care au continut numele Obama au fost mai numeroase decat
cele care au continut numele Romney, potrivit sursei citate.


“In ultima
saptamana din octombrie, Romney a inregistrat o medie zilnica de
1.504 retweeturi si 457 favorites, care, raportate la numarul total
de followers, produc o rata de interactiune de 0,08% prin retweeturi
si 0,02% prin favorites. In aceeasi perioada, Obama a inregistrat
medii zilnice de 1.605 retweeturi si 707 favorites, care se transpun
in indici de interactiune de 0,01% si 0,003%,” a spus Raluca Duta,
digital associate, GolinHarris.


Pe Facebook, cu o
baza de fani de trei ori mai mare, Obama a inregistrat numere medii
zilnice relativ similare cu cele ale lui Romney
. In ultima saptamana
din octombrie, candidatul republican a adunat o medie zilnica de
117.915 like-uri, 4.714 share-uri si 10.098 comment-uri, in timp ce
presedintele a atras 162.962 like-uri, 14.397 share-uri si 11.315
comment-uri.


The Bridge este un
hub de comunicare multimedia marca GolinHarris, companie infiintata
in 2006 sub numele Lowe PR. GolinHarris Bucuresti este afiliata din
2011 retelei internationale de PR, GolinHarris Worldwide.

Urmărește Daily Business pe Google News