De fapt exemplul de mai sus este rupt din realitate. Fanii restaurantului Soulplantation au plimbat tomata numita „Sweetie” in mai multe locuri din lume decat ar putea un om sa calatoreasca intr-o viata. Acestia au participat la o campanie numita „Unde este Sweetie?” care a adus companiei Soulplantation in doar cateva luni peste 30.000 de fani pe Facebook si peste 9.000 de followeri pe Twitter, pe langa veniturile derivate din aceste lucruri.
Din ce in ce mai multe companii apeleaza la modalitati amuzante de a „obliga” fanii si followerii sa interactioneze cu brandul lor, de la a construi figurine din salata pana la a surprinde in fotografii anumite senzatii – este cazul unui producator de limonada care a initiat o campanie ce indeamna clientii sa posteze fotografii expresive cu ei in timp ce mananca lamai.
„O campanie nu trebuie sa fie extrem de complexa, iar uneori, din contra, este mai bine sa initiezi ceva amuzant, simplu – o fotografie, un act de creatie. In acestea elementul de distractie este mult mai bine reliefat si oamenii adora sa se simta bine”, spune Crosby Noricks, strateg social media la Red Door Interactive.
Daca vei aborda astfel de campanii asteapta-te ca, initial, baza de fani si followeri sa se extinda in urma word of mouth-ului sau, sau mai exact, „word of status”. Cu alte cuvinte, un fan va posta o fotografie amuzanta ce are legatura cu o promotie, care mai apoi va inspira pe altii sa trimita si ei, si astfel se poate forma chiar si un fan club al acelei campanii.
Iata cateva sfaturi despre ce sa urmaresti cand vrei sa dezvolti o campanie care sa aiba la baza interactiunea si amuzamentul, conform presedintelui agentiei de advertising Compelling Cases, Casey Hibbard, autorul cartii Stories That Sell: Turn Satisfied Customers into Your Most Powerful Sales & Marketing Asset.
1. Fii amuzant
Gaseste metode creative si rapide de a angrena cat mai multe persoane.
2. Fii deschis
Nu bloca comentariile si discutiile. Lasa-i pe fani sa isi vorbeasca, sa interactioneze, foloseste retelele sociale.
3. Pune-ti fanii in actiune
Dupa ce fanii sunt angrenati in actiunea ta, ei vor prefera intotdeauna sa participe si la faza premierilor, in mod activ. Ii poti lasa pe ei sa desemneze castigatorii.
4. Arata-te interesat in mod activ
Dovedeste ca esti cu adevarat interesat de ceea ce se intampla. Urmareste campania. Uneori este recomandat chiar sa te implici in mod activ, pentru a da exemplu.
5.Rasplateste
Ofera promotii si alte beneficii celor ce participa la actiune. Nu numai ca astfel va creste numarul celor implicati, dar te vei asigura si de fidelizarea clientilor.
Tu ce campanii cu accent pe umor ai sesizat? Crezi ca ceva similar s-ar potrivi companiei tale? Comenteaza mai jos