Inainte de eveniment
#1.
Promoveaza evenimentul tau pe Twitter
Exista mai multe modalitati de a-ti promova evenimentul pe reteaua de mini-blogging. Multe conferinte si evenimente au propriile hashtag-uri, precum #metweetup sau #smss10. Incurajeaza oamenii sa dea retweet mesajelor despre eveniment, si sa includa in mesaje si hashtag-urile.
Pentru a incuraja oamenii sa dea mai departe pe Twitter mesajele tale, „indulceste” ofertele cu intrari gratuite, premii la intrare sau loterii online.
Daca evenimentul tau este destul de mare, creeaza un cont special de Twitter, precum @Blogworld, care serveste ca un „hotline” si adauga credibilitate evenimentului.
Variaza mesajele despre evenimentul tau. Uneori este indicat nici macar sa nu aduci aminte de el, in mod direct
Amintind constant ca se apropie o anumita data poate irita followerii tai, asa ca variaza – anunta sponsorii, speakerii, despre bar/bautura/mancare, cere opinii si idei.
In final, spune-le oamenilor sa raspandeasca vestea – adauga la final „Please RT!”. Nu abuza insa, nu vrei sa pari disperat(a), nu-i asa?
#2. Promoveaza-te pe Facebook
Poti oricand sa iti updatezi statusul cu stiri despre evenimentul tau, dar nu neglija Facebook Events, pe care expertul in reteaua sociala, Mari Smith, il numeste „una dintre cele mai puternice instrumente de pe platforma”. (Evenimentele apar pe retea in dreapta sus – n.r.)
O pagina dedicata evenimentelor atrage fani.
In prima faza, creeaza o pagina pentru eveniment si apoi creeaza un „Facebook Event” pornind de acolo. Acest lucru ajuta cand au loc evenimente recurente, cum ar fi o intalnire anuala sau bianuala, intrucat in timp se poate crea o baza de fani solida.
Alte beneficii ce deriva din crearea de pagina dedicata evenimentelor pe Facebook sunt:
– Poti sa adaugi un „Like Box” website-ului tau, blogului sau altei prezente online.
– Poti invita in mod direct fanii si prietenii la evenimente si intalniri
– Poti folosi publicitate pe Facebook pentru a atrage oameni din afara retelei
#3: Promoveaza-ti evenimentul pe LinkedIn si pe KeyPeople.biz
Pe LinkedIn exista functia LinkedIn Events pentru a anunta evenimentul retelei tale. Dupa cum spune Lewis Howes, specialist New Media, „odata ce cineva raspunde invitatiei tale, anuntul va aparea pe homepage-ul de profil al fiecarui partener cu care respondentul este prieten, raspandind astfel mesajul”.
Pe KeyPeople.biz poti trimite mesaje instant catre toti partenerii tai, in limita a 300 de caractere. De asemenea, poti publica pe forum-uri anunturi despre eveniment, poti atrage comunitatea sa comenteze, sa vina cu feedback.
#4: Promoveaza-ti evenimentul pe blog
Pe un blog deja existent sau pe unul creat special pentru intalnire, asigura-te ca scrii post-uri care anunta evenimentul, sponsorii, speakerii, precum si oportunitati de parteneriate. Scrie de asemenea guest post-uri pe blog-uri ale speakerilor, astfel incat vestea sa se raspandeasca mai repede.
In timpul evenimentului
Doar pentru ca evenimentul a inceput, nu inseamna ca marketing-ul s-a incheiat! Daca evenimentul tine o zi intreaga, oamenii pot veni si pleca constant, asa ca este esential sa mentii entuziasmul si nivelul de curiozitate ridicat. Incurajeaza intrebarile pe Twitter, urmareste canalele partenerilor si celor ce isi dau cu parerea despre eveniment.
#5: Live blogging
Daca este vorba de o conferinta traditionala, poate fi profitabil sa angajezi pe cineva care sa transmita live text de acolo. Acest lucru se poate realiza atat pe blog-ul evenimentului, cat si pe Facebook, Twitter sau KeyPeople.biz.
#6: O fotografie inseamna 1000 de cuvinte
Desi fotografiile facute de amatori sunt bune, este deseori mai eficient sa angajezi un fotograf profesionist. Daca nu iti poti permite, ia in considerare un barter. Asigura-te ca ajungi la o intelegere privind drepturile de autor asupra fotografiilor si cum pot fi plasate online pentru promovarea evenimentului.
#7: Ganduri pe video
Sunt foarte multe modalitati de a folosi videoclipuri pe canalele sociale, din timpul evenimentului tau – interviuri fulger cu speakerii si cu invitatii, sesiuni inregistrate sau live streaming.
#8: Dupa eveniment
Treaba nu se termina dupa finalizarea intalnirii.
Creeaza un post pe blog in care sa redai, succint, care au fost highlight-urile evenimentului, ce trebuie retinut din el si chiar argumente pentru care urmatorul eveniment va fi chiar mai bun decat cel ce abia s-a incheiat. Cere feedback si sugestii din partea cititorilor. Posteaza ceva similar si pe Facebook, precum si pe forumul KeyPeople.biz, incurajeaza prietenii sa comenteze si in aceste spatii.
Uploadeaza fotografii pe Flickr, Facebook sau alte site-uri de sharing pentru poze. Da-le titluri si tag-uri relevante. Foloseste licenta Creative Commons pentru ca acestea sa poata fi preluate si postate, legal, si pe alte site-uri.
Pe Facebook poti adauga tag-uri tuturor cunoscutilor care apar in acele fotografii.
Ca sa fii eficient, alege cu atentie retelele sociale pe care esti prezent. Selecteaza-le in functie de calitatea celorlalti membri si de oportunitatile care ti se deschid. KeyPeople este cea mai mare comunitate romaneasca premium a oamenilor de afaceri influenti (middle si top management), accesul fiind filtrat de catre redactia DailyBusiness.ro.
KeyPeople are peste 4.000 de membri exclusivi, care nu mai pot fi gasiti pe alte retele sociale. Atmosfera din KeyPeople este adaptata la nevoile oamenilor de afaceri din Romania. DailyBusiness.ro, publicatia pe care o cititi cu regularitate de peste 4 ani, garanteaza acest lucru.