Internetul se afla pe locul 3 dupa TV si Radio, la nivel
national, in ceea ce priveste gradul de utilizare.
Insa, intensitatea folosirii Internetului este
mai mare decat media europeana (14,1 ore), romanii petrecand in media 18,6 ore
online. Cu toate ca Internetul a castigat destul de mult teren din acest punct
de vedre, romanul ramane un consumator avid de TV, cu o medie de 21,6 ore
saptamanal.
Cat despre continut consumat simultan la TV si online, pe
primul loc se situeaza programele de divertisment, stirile si emisiunile
documentare.
21% dintre utilizatorii romani de internet folosesc mai multe
tipuri de dispozitive pentru a intra online. Tabletele se pare ca raman
inca un lux pentru ca la noi in tara doar 1% dintre internauti acceseaza Internetul prin intermediul lor.
Relatia cu brandurile se consolideaza in mediul
digital
Studiul Mediascope Europe pentru Romania, prezentat de IAB Romania mai arata ca 51% dintre
utilizatorii de internet considera ca modul in care un brand comunica online cu
consumatorii este foarte important in influentarea opiniei despre acel brand.
Produsele electronice si serviciile de telecom urmate de
serviciile turistice ocupa primul loc la influenta a internetului in decizia de
cumparare.
95% dintre utilizatorii romani de internet cauta informatii
online inainte de a efectua o cumparare si 87% fac cumparaturi online. Cu toate
acestea doar 11% din totalul cumparaturilor este efectuat prin Internet.
Alte prezentate de studiul citat mai arata ca utilizatorii romani de Internet sunt
mai activi decat restul europenilor in ceea ce priveste social media. Cu toate
acestea, activitatile pasive au o pondere mai mare in obiceiurile de utilizare
ale retelelor sociale (57% citesc update/uri sau mesaje in tip ce doar 15% isi
updateaza profilul sau comenteaza zilnic.
Asociatia
IAB Romania a fost creata în anul 2006 si reuneste importante
companii din domeniul publicitatii pe internet: regii de media, agentii de
publicitate, furnizori de servicii în domeniul publicitatii online, publisheri
autohtoni si filiale internationale.