Necula, Ogilvy: Ce pot invata advertiserii de la YouTube
Manuela Necula, director executiv al Ogilvy Group, a vorbit in cadrul evenimentului Digital Marketing Forum despre ce ar putea invata agentiile de publicitate inspirandu-se din clipurile cu priza la public de pe YouTube.
„In prezent, nu mai conteaza atat de mult calitatea grafica a clipurilor publicitare ci a inceput sa atraga din ce in ce mai mult ideea, continutul. De exemplu, un clip de pe YouTube ce are o rezolutie slaba a reusit sa atraga sute de milioane de vizualizari pentru ca este amuzant, spontan, deosebit”, a spus Necula.
[img=25]Manuela Necula[/img]
Nici durata clip-urilor publicitare nu mai este atat de importanta, daca se tine cont de continut, a mai spus Necula.
„Creatorii de publicitate mizeaza inca pe clipuri de pana in 30 de secunde. Cu toate acestea, cele mai vizualizate 10 clip-uri de pe YouTube.com au, in medie, 4,2 minute. Agentiile nu mai trebuie sa se auto-limiteze la clipuri scurte, atata timp cat continutul este amuzant, relevant. In online mai ales, se merge deja (in publicitate – n.r.) pe clipuri spre 1 minut”, a declarat Necula.
Un al treilea factor pe care publicitarii ar putea sa-l ia in considerare in crearea de clipuri si campanii publicitare este faptul ca nu mai conteaza atat de mult factorul de realism.
„Nu conteaza daca ceea ce prezinta reclama este real sau trucat. Nu mai conteaza realitatea, conteaza ca oamenii sa fie captivati de ceea ce se intampla in clip”, a spus Manuela Necula.
Sefa Ogilvy Group a subliniat ca deja companii mari se inspira din clipurile de pe YouTube.
„Inspirandu-se dintr-un clip postat pe YouTube.com de un grup de cateva sute de oameni ce au decis sa ramana simultan nemiscati intr-o gara, T-Mobile a creat un clip similar ce s-a bucurat de un succes enorm”, a spus Manuela Necula.
Concluzia sefei de le Ogilvy Group este ca „media traditionala nu va disparea niciodata insa aceasta se va adapta. Nu vor supravietui cei puternici, ci cei ce se adapteaza, mai ales ca New Media deja nu mai este ‘new'”.
Director MEC Interaction: Cum sa cresti reputatia si traficul proiectului tau online
Julian Smith, director of digital, insight & research, Mediaedge:cia (MEC) Interaction, companie de consultanta online si de comunicare, a oferit in cadrul Digital Marketing Forum cateva sfaturi despre cum se pot creste reputatia si traficul business-urilor online.
„Implementarea de mici joculete in portaluri poate fideliza foarte usor audienta. Tuturor ne place sa ne jucam si mici widget-uri de acest fel poate incita utilizatorii”, a spus Smith.
[img=27]Julian Smith[/img]
„De asemenea este uneori foarte indicat sa incerci sa convingi audienta sa creeze continut propriu pe care sa il posteze pe site-uri. De exemplu, Gillette a lansat de curand o campanie online in care ii invita pe utilizatori sa publice poze cu ei. Jumatate din fata sa fie barbierita cu un anumit produs Gillete, cealalta jumatate cu alt produs. Proiectul s-a bucurat de foarte mult succes”, a spus Julian Smith, om de afaceri originar din Marea Britanie.
In cazul corporatiilor marti, Smith este de parere ca o platforma de blogging corporate este foarte necesara.
„Crearea unei platforme corporate de blogging, unde sa interactionezi cu clientii poate genera ‘buzz’ si sa ajute la crearea publicitatii ‘word of mouth”, este de parere Smith.
Ca si antevorbitoarea sa de la Ogilvy, Julian Smith considera ca YouTube, cel mai mare portal cu continut video din lume (la fiecare minut se incarca, in medie, 13 ore de continut video pe portal) poate ajuta in mod substantial la cresterea traficului si implicit a veniturilor proiectelor online.
„Integrarea anumitor clipuri, bine alese, de pe YouTube.com (de exemplu) pe propriile portal-uri, poate atrage”, a spus Smith.
In cazul feedback-ului negativ primit din partea utilizatorilor site-ului, in special pe blog-uri, Smith considera ca antreprenorii nu trebuie sa raspunda violent, „disperat”.
„Feedback-urile negative sunt, practic, imposibil de evitat. Nu trebuie sa disperati cand primiti comentarii negative. Trebuie sa le raspundeti rational, uneori chiar glumind, daca este cazul si se preteaza business-ului. Antreprenorii in online trebuie sa monitorizeze constant conversatiile. Uneori insa, comentariile negative ar putea sa nu aiba nicio influenta negativa, ba chiar din contra. ‘Bad publicity is still publicity'”, a incheiat expunerea Smith.
Seful IAB Europe: Se simte oboseala la IAB Romania
Alain Heureux, presedinte al federatiei organizatiilor nationale non-profit Interactive Advertising Bureau (IAB) pentru sprijinirea cresterii pietelor de marketing interactiv, considera ca in activitatea locala a IAB „se simte oboseala”, seful pe Europa declarand pentru DailyBusiness.ro ca „activitatea locala are nevoie de o gura de aer proaspat”.
[img=24]Alain Heureux[/img]
„Se simte oboseala in activitatea oamenilor de aici. Pentru revigorare, o sa incerc sa angajez un manager care sa se ocupe de activitatea IAB din Europa Centrala si de Est, sa ofere suportul necesar si consultanta, la nevoie”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Alain Heureux. „Cel mai probabil acesta va fi seful IAB din Polonia si numirea sa sper ca va fi facuta in septembrie”, a mai spus Heureux.
Seful IAB Europe considera ca in unele tari, printre care Romania, Slovacia sau Austria, reprezentantele regionale ale Asociatiei nu au destui oameni.
Seful IAB Europe si-a exprimat dorinta de a aduce la standardizare activitatile IAB din toate tarile din Europa. „Nu vreau sa reinventam roata in Romania. Totul doresc sa ajungem sa facem dupa modelul ‘copy-paste’, sa ajungem la standardizare. Daca intr-un anumit stat implementam reguli, acestea vor fi preluate aproape identic si in alte tari”, a declarat in continuare Alain Heureux.
Intrebat de DailyBusiness.ro daca in perioada crizei IAB primeste mai putine fonduri, seful IAB Europe a declarat ca, intr-adevar, Asociatia primeste mai putini bani, in special de la sponsori.
„Grosul banilor vine de la membrii Asociatiei – adica aproximativ 50% din totalul fondurilor. Acestia in principiu au inca de unde sa dea si fac acest lucru, pentru ca acesti bani sunt reinvestiti in folosul lor pana la urma. 20% din fondurile noastre provin insa din sponsorizari ale altor companii si, intr-adevar, simtim o ‘subtiere’ a acestora”, a spus Heureux.
Seful IAB considera ca Germania este tara cea mai afectata de criza economica la nivel de activitate online (investitii si advertising).
„In opinia mea, Germania pare cea mai lovita de criza, si nu doar la nivel de online ci si pe alte segmente. Insa germanii, cred ca si datorita culturii lor, au raspuns foarte puternic acestei crize. Au luat masuri aproape imediat, masuri drastice. In schimb, tari precum Spania, Portugalia, chiar si Romania, par a fi mai relaxate, spiritul latin se vede. Din punctul meu de vedere insa, daca aceasta criza va tine mai mult, Germania va iesi din ea mai bine decat tarile latine”, a declarat Heureux.
Tot la nivel de publicitate online, tari din Europa de Est precum Ungaria, Polonia sau Romania „sangereaza, dar totusi inregistreaza cresteri de 20-30%„.
„Cresterea se datoreaza in special faptului ca aceste piete nu sunt mature. E normal sa inregistreze cresteri, de exemplu pe publicitate online, cand intreaga piata este de 20 mil. euro, in timp ce in Marea Britanie, de exemplu, vorbim deja de miliarde de euro”, a explicat seful IAB Europe.
[img=26]Atmosfera Digital Marketing Forum, 2009[/img]
Acesta este de parere ca o parte pozitiva a crizei internationale o reprezinta nevoia companiilor de a inova pe toate planurile, de a schimba lucruri care inainte nu functionau cum trebuie.
Director de vanzari ThinkDigital: In plina criza, nu trebuie sa faci doar un lucru mai bine, ci tot
Alex Karageorgis, sales director al ThinkDigital, companie lansata acum doi ani cu activitati de advertising in Europa de Sud-Est, este de parere ca fluctuatiile economice trebuie sa motiveze mult mai puternic companiile din online sa ofere rezultate pozitive.
„In perioada de criza economica, companiile nu trebuie sa faca doar un lucru mai bine, ci trebuie ca totul sa functioneze mai bine. In cazul campaniilor de publicitate online, clientii si advertiserii trebuie sa urmareasca trei mari segmente – testarea prealabila a campaniei, monitorizarea si optimizarea executiei campaniei, si evaluarea de final a rezultatelor”, a declarat Karageorgis in cadrul conferintei Digital Marketing Forum.
[img=23]Alex Karageorgis[/img]
Oficialul ThinkDigital considera ca atunci cand economia este fluctuanta, companiile trebuie sa faca mai mult, cu mai putine fonduri. „Adaptabilitatea este una dintre chei”, a spus acesta.
„In aceasta era, Internetul este cel mai relevant, flexibil si usor masurabil mediu pentru publicitate. In perioada de criza, consumatorul insa se schimba – devine mult mai precaut, cauta cu mai mare grija ceea ce cumpara, iar advertiserii trebuie sa ia in seama si acest lucru. Trebuie sa-ti cunosti bine target-ul si comportamentul oamenilor”, este de parere Karageorgis.